Alweer 2 maanden - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden

Door: bas46

Blijf op de hoogte en volg Bas

24 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos.

Het is weer weekend, althans bijna voorbij, dus weer tijd voor een verslagje over al mijn belevingen en gebeurtenissen van deze week. Ik ben hier nu bijna 2 maanden, en het bevalt nog steeds goed. Al mis ik jullie wel hoor!

Dat viel eigenlijk allemaal best mee deze week, gewoon gewerkt en op stap geweest. Ik doe haast niks anders hier. Nog eventjes over vorige week, jawel het feest van Columbus. Deze beste heer had Amerika ontdekt en jawel op 12 Oktober 1492. De prijswinnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld vanwege hun geweldige prestatie. Je merkt dus dat ik me af en toe ook eventjes verveel zo op de zondagavond.

Zoals ik al zei, door de weeks verliep alles zo zijn gangetje en moest ik gewoon werken. Gelukkig kreeg ik aan het einde van de week weer wat meer opdrachten zodat ik wel heel de dag mn werk had. Ik heb ook nog veel aan mijn opdrachten voor school kunnen werken zodat ik dat na het werk allemaal niet meer hoefde te doen. Het is toch ongeveer 3 kwartier reizen vanuit het werk tot aan mijn kamer dus dan is het wel lekker als je thuiskomt en even niet meer aan school hoeft te denken. Het is sowieso fijn om niet aan school te denken, maar het hoort erbij. Savonds gewoon gekookt, wat trouwens al steeds beter gaat dus Meneer den Blijker pas maar op!

Mijn zweedse huisgenote, die doet normaal niks in het huishouden maar deze week was ze ineens iedere avond volop bezig met stofzuigen dweilen en alles op te ruimen. Waarom, haar moeder is nu op bezoek dus moest ze natuurlijk even een goede indruk achter laten. Ik kan het natuurlijk even met mama overleggen maar dat doe ik haar maar niet aan. Ze mag van mij iedere week bezoek krijgen, dan doet ze teminste iets. Ze had ook van de week een verwarming in de kamer weggezet. Je loopt buiten in een t shirt rond, dus een verwarming is een beetje overdreven. Als zij thuis is, is het dus een aardig temperatuurtje hier op de kamer.

Het weekend was eigenlijk zoals alle andere weekenden. Vrijdagavond op stap geweest, hier in de goedkope barretjes in de buurt. We waren met een leuk groepje want vrienden van Adriaan waren over vanuit Nederland. Later op de avond nog gratis entree gekregen voor een discotheek hier op de Ramblas. We blijven natuurlijk nederlanders, we betalen geen entree uiteraard, want het is al duur genoeg. Zaterdagavond ook op stap geweest, bij de boulevard dit keer. Vlakbij het Olympisch dorp. We hadden dus weer de gratis entree bewijzen voor een discotheek, die zijn tot 2 uur geldig. Staan we in de rij en ja hoor 2.04 hadden wij naar binnen gemogen maar onze bewijsjes golden niet meer. En om nou 12 euro te betalen terwijl 1 biertje ook nog is 8 euro kost daar hadden we niet zoveel trek in. Dus maar naar de barretjes / kleine discotheekjes aan de haven geweest waar het overigens wel best gezellig was. Laat thuis en vandaag even lekker uitgeslapen en wat boodschappen gedaan. Voor de rest staat er weinig meer op de planning.

Morgen begint weer een nieuwe werkweek, al zal ik in de middag eerst even langs de ambassade moeten omdat mijn id kaart gestolen is. Dus ik heb geen identiteit op het moment. Al werd ik in de kroeg al wel vergeleken met niemand minder dan Lionel Messi. Dus dat zit wel goed.

Tot volgende week maar weer en GENIET van het mooie weer zou ik zeggen.

Hasta Luego
Adios

  • 24 Oktober 2010 - 20:34

    Devlin:

    Ha vent, klink weer als gewoonlijk beetje lui doen en niet werken. En dan daarna gewoon de kroeg in duiken.
    Maje we zijn natuurlijk niet anders van je gewend.
    Ik wil mijn Ideeën wel opsturen heb je dur toch weer een paar achter de hand ;)

    Groeten!

  • 24 Oktober 2010 - 20:45

    Tessa:

    Klinkt allemaal goed! Goed dat je iig al een nieuwe identiteit heb toegewezen, nu je echt nog terug zien te krijgen;). Ik hoop dat dat allemaal lukt! Genieten doe je geloof ik iig wel gelukkig!

    xx Tessa

  • 25 Oktober 2010 - 07:35

    Jaap:

    Haa Vedette

    je moet je barca shirtje ook niet aandoen met uitgaan, ik snap de verwarring dan. Leuk verslagje maat, ik ga kijken of er in november een loos weekendje is;)! Verzamel dus maar alvast de gratis entree flyers haha! Werk ze...
    xx uit Valencia

  • 26 Oktober 2010 - 10:27

    Reinier:

    goed bezig basje!(L)

  • 26 Oktober 2010 - 17:32

    Tu Papa:

    Hola Amigo.

    Hey wat konden we eigelijk winnen met die prijsvraag in jouw vorig verslag, want dat staat nergens zwart op wit en wie wordt er bijgeschreven in het grote boek der gelukkige winnaars ?.

    Goed om te lezen dat je die zweedse schone nu eindelijk een keertje aan het werk hebt gekregen, en blijft ze dat nu doen of was het een éénmalige actie van haar ?.

    Ja jong jammer van je ID-kaart maar zulke dingen kunnen nu eenmaal gebeuren in het buitenland, wees nu maar blij dat je niet alleen bent zodat elkaar kunt helpen om het e.e.a. te regelen op de Nederlandsche Ambassade. Nog een geluk dat niet zover bij jullie uit de buurt is.

    Hey nog veel plezier van de week en tot op skype.

    Ps. we kijken weer al uit naar je volgend reisverslag.

    Oudoe Maatje en kijk goed uit hey.

    Saludos tu Papa.

  • 26 Oktober 2010 - 20:17

    Astrid:

    OH OH OH WAT EEN KLAPPER WAS DAT HE.. 10-0.
    Ben je er al een beetje van bekomen? haha.

    Tijd gaat snel, alweer 2 maandjes. Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt, en alles z'n gangetje gaat.

    Hoop dat alles snel wordt geregeld met je ID.. heeeel vervelend !!

    Nou, take care sweety!
    We houden contact.

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Home sweet home

08 Januari 2011

De laatste weekjes

04 December 2010

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht..

16 November 2010

Fc Barca!

07 November 2010

Bezoek van di papa
Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 18485

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: