Gewoon een drukke week en dat in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Gewoon een drukke week en dat in Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Gewoon een drukke week en dat in Barcelona

Door: bas46

Blijf op de hoogte en volg Bas

31 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos.

Het is weer zondagavond dus weer tijd voor een verslagje vanuit Barcelona, waar de zon nog steeds schijnt en waar men zelfs even naar het strand kan gaan. Nog een paar weekjes dan kom ik jullie eventjes opzoeken, maar voor eventjes daarna zal ik weer terugkeren naar Barca!

De week verliep vrij rustig en op het werk is alles goed gegaan. Sommige dagen had ik het drukker dan andere dagen, maar die afwisseling is best wel lekker. De maandagmorgen blijft altijd een ramp, het begin van de week. Vroeg er uit en een drukke week voor de boeg. Zondagavond nog even bij vrienden gaan eten samen met Funda en daarna toch redelijk optijd gaan slapen want vorig weekend was best hectisch. Onder andere vanwege dat mijn id gestolen werd en de andere reden hoef ik jullie niet te vertellen;)

Afgelopen dinsdag morgen bij de ambassade geweest om een nieuw document aan te vragen. Een nieuwe ID aanvragen is niet mogelijk, want ik sta nog steeds ingeschreven in Nederland. Dus dan maar een paspoort en ze hebben me gegarandeerd dat ik die binnen heb voor 24 november, dan vertrek ik naar NL. Het is nu in ieder geval geregeld! Gelukkig was de ambassade dezelfde kant op als naar mijn werk dus kon ik vanuit daar gelijk door en heb ik in ieder geval de hele middag nog kunnen werken. Veel aan mijn opdrachten voor school, dus had ik in de avonden in ieder geval vrij.

Dinsdagavond is mijn Duitse huisgenoot vertrokken, en ik zou zijn kamer overnemen. Dat is aan de voorzijde van het appartement met een klein balkonnetje. De kamer is iets groter dan die ik ervoor had, en ik heb er een bank en een klein zithoekje. Dat is wat ik in die ander kamer niet had. Dinsdagavond dus heel die kamer schoongemaakt en mijn spullen overgebracht. Funda is overgestapt op mijn oude kamer. Allebei een nieuwe kamer, al was het in begin even wennen met slapen. Aan de voorzijde is meer lawaai en het is er kouder. Maar dat maakt allemaal niet uit, met oordopjes en een extra deken kom ik de nachten prima door. Ik twijfel alleen nog even over mijn indeling, want het bed neemt best wel wat plek in beslag. Dus misschien verander ik het nog.

Donderdagavond is er gelijk een nieuwe huisgenoot gearriveerd, en ze is afkomstig uit Duitsland. Ze is een hele gezellige meid en vind het leuk om met ons op te trekken, ook omdat zij nog niet zoveel mensen hier kent. Heb haar gelijk het stam cafe tres flores laten zien, en ze zei dat ze hier wel goed kan vertoefen! Gisteren waren we uitgenodigd bij Adriaan en zijn pakistaanse huisgenoot om te gaan eten. Pakistaanse kip, smaakte erg goed! Daarna nog even de stad in geweest, maar optijd naar huis.

Zaterdag overdag ben ik naar het circuit geweest, er waren autowedstrijden. Toch mooi dat ik hier in Spanje ook naar het circuit kan gaan! Aangezien niemand ambitie had ben ik alleen geweest, het was een eindje reizen en zoeken maar ik ben er gekomen en het was best mooi om een keer mee te maken. Maar het is en blijft autoracen. Doe mij maar gewoon op 2 wielen, daar zit toch meer spanning in! ik heb foto's en filmpjes, deze zal ik op hyves of facebook plaatsen!

Vanavond doe ik lekker niks, en ik ga nu even wat eten. Dus dit was het weer voor deze week lieve vriendjes en vriendinnetjes. Ik hoop dat het daar allemaal goed met jullie gaat, in het toch wel koude Nl. Ik kom jullie snel opzoeken!

Dag vriendjes dag vriendinnetjes, tot de volgende keer maar weer!

Hasta luego
Adios!

  • 31 Oktober 2010 - 20:03

    Ralf:

    Maar wij komen jou eerst op zoeken.

  • 01 November 2010 - 20:16

    Stella:

    Hoi Bas,
    Wat leuk dat je even naar NL komt./ Daar zullen die papa en die mama wel erg blij mee zijn. Hoe lang kom je naar NL? Ben je er nog met je moeder haar verjaardag of heeft de plicht je dan alweer geroepen? Heerlijk om je avonturen te lezen. Ik begrijp eruit dat je enorm geniet. Vanuit het koude, mistige BOZ wensen wij je een hele fijne werkweek.
    Veel liefs van Willem, Stella, Boy en Esmee

  • 01 November 2010 - 21:00

    Monique Van Egeraat:

    Hoi Bas,

    Via je moeder mezelf aangemeld en ik vind het wel leuk om je een beetje te volgen. Ben wel een beetje jaloers op dat mooie weer hoor!
    Wat een fantastische ervaring is het en je geniet er met volle teugen van!
    De hartelijke groeten van ons allen.

  • 02 November 2010 - 22:25

    Tu Papa:

    Buenas Señor Bas,

    Het is weer als van ouds een leuk verslag, en het doet ons goed om te lezen dat je het daar in Barca goed naar je zin hebt op je werk en dat daar ook leuk kunt stappen in de weekenden met je huisgenoten en vrienden.

    Ik las ook dat je naar het circuit bent geweest en dat je daar een leuke dag hebt gehad, maar toch de spanning van het motorracen een beetje mist in het autoracen, dat is het verschil tussen 2 en 4 wielen.

    Het is wel klote van je id maar zie het maar zo dat je nu ook weer een ervaring rijker bent en weet hoe je het e.e.a. moet regelen op de ambassade.

    Maar je tripje naar het Krabbegat in november gaat in ieder geval gewoon door en dat is belangrijkste want het kan geen feest zijn zonder "the one and only" Bas d'Nuyt.

    We kijken er naar uit.

    Saludos tu Papa

  • 03 November 2010 - 11:58

    Devlin:

    brrrrooooeeemmmmmm

  • 03 November 2010 - 14:15

    Tu Madre:

    Hé nog ff dan kom je naar het KOUDE Nederland.
    Best goed vertoeven hier hoor Bas.(met winterjas )
    Het gaat beter op je werk! Goed zo. Zijn ze wat meer gewend aan het krabje. Nou doe de Sint de groeten . Komt hij gelijk met jou trg naar Bergen.
    Besos tu madre

  • 06 November 2010 - 12:37

    Tante Janny:

    Hallo Lieve Bas.
    Nou het is al weer
    een tijdje geleden he, dat ik iets heb laten weten . we hebben het heel druk .
    maar dat geld ook voor jou denk als we jou verslag lezen maar harstikke leuk hoor dat je oms zo goed op de hoogte houd .
    wat leuk dat je telkens weer wat anders meemaakt maar daar ben je ook voor in Spanje .
    hier gaat alles geod met ons en kijken we er naar uit om je binnenkort weer te zien. een hele dikke kus van janny en johan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Home sweet home

08 Januari 2011

De laatste weekjes

04 December 2010

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht..

16 November 2010

Fc Barca!

07 November 2010

Bezoek van di papa
Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 18489

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: