Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht..

Door: bas46

Blijf op de hoogte en volg Bas

04 December 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos.

Het is een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst op deze blog. Druk druk druk geweest afgelopen weken. Maar dat was zeker de moeite waard.

2 weken geleden mocht ik bezoek ontvangen uit bergen op zoom, jawel de 5 mannekes kwamen Barcelona letterlijk en figuurlijk onveilig maken. Dat was me het weekendje wel, en het was echt leuk om ze weer te zien na 3 maanden. We hebben best wat bezocht en veel rondgelopen, het was een keer wat anders dan de doorsnee vakanties die we normaal hebben. Dit was zeker niet minder dan een doorsnee vakantie! De Sagrada familia, de boulevard, de ramblas en het centrum hebben we bezocht en vooral At was zeer onder de indruk. Dit kan natuurlijk ook niet vergeleken worden met Scherpenisse! In de avonden, natuurlijk de barretjes opgezocht en vooral Tres flores deed het aardig goed met de wekelijkse omzet. Samen met de familie van Funda hebben we hier leuke avondjes doorgebracht. Al met al was het een leuk weekendje, maar helaas ging het allemaal snel voorbij. Op zondag vertrokken de mannekes weer richting nederland.

Na dit weekendje moest er gewoon weer gewerkt worden, maar 3 daagjes want ik vertrok woensdagavond naar Nederland. Voor eventjes terug naar huis, wat toch ook wel weer fijn was. Maaar wat was het koud, vergeleken met Barca, dat was even wennen maar dat mocht de pret niet drukken. Donderdag eerst een nieuwe ID aangevraagd en bij vrienden en familie langsgeweest. Donderdagavond kon een bezoekje aan de griek natuurlijk niet uitblijven, en dat was me ook weer een gezellig avondje. Vrijdag was het de dag van Sarah, jaja mama kon er niet aan ontkomen, de jeugdige jaartjes zitten er nu echt wel op, 50jaar! Een feestje in t cafe, altijd gezellig maar dit was wel heeeul gezellig! Iedereen weer even gezien en gelukkig gaat het met jullie ook allemaal goed! De alcoholische versnaperingen gingen er met gemak doorheen en zo te zien had iedereen het aaridg naar zn zin. Zo half op de avond kwam er ineens een Sinterklaas binnen, wie dat was, dat weet nog steeds niemand... Gelukkig had hij het prima naar zn zin, net als het jarige jetje!
De dag erna lekker rustig aan gedaan en uiteten geweest. Toen was het helaas alweer zondag, het koffertje weer inpakken en vroeg in de avond terug naar Barcelona.

Na rond een uurtje of 12 terug te zijn gekomen in barca, moest er de dag erna gewoon weer gewerkt worden. Dat was eigenlijk maar goed ook, zo kwam ik gelijk weer in het ritme van het spaanse leventje. Maandagavond 29 November, de dag van el clasico. FC Barcelona speelde tegen Real Madrid. Dit moest natuurlijk worden meegemaakt in de plaatselijke bar. Dat sfeertje was voorafgaand al aardig goed, maar vooral tijdens de wedstrijd. Toen de overwinning voor Barca veilig was ging het in de bar aardig wat losser aan toe, en na de wedstrijd was er een lekker sfeertje op de ramblas en plaza catalunya.

Nu is het weer weekend, 5 daagjes vrij(tot en met woensdag ivm feestdagen). Jaap uit valencia zou ons komen bezoeken, maar helaas vanwege de onverwachte stakingen van het luchtvaartpersoneel werd zijn vlucht vanuit Valencia gecanceled. Volgende keer beter Jaapie! As donderdag, is mijn verjaardag, bij deze zijn jullie uitgenodig om dit vrijdagavond met mij te komen vieren, wat overigens wel gezellig zou zijn!

Dit was het weer voor deze week,
Ik wens jullie nog een fijn weekend en succes met het bouwen van sneeuwpoppen.

Dag vriendjes, dag vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer!

Adios
Hasta luego,
Muchos besos

• 04 December 2010 - 21:11

Elvira:

Het feest van je moeder was echt super gezellig. Nou tot vrijdag.......

• 05 December 2010 - 12:58

Stella:

Hoi Bas,
    Wat was het weer leuk om je even te zien op het grote feest van je moedertje. Wat was jarig en wat genoot ze van deze avond. Ik ben ook nog even op de dag zelf bij haar langs geweest. Ik had de hele dag voor Zwarte p gespeeld maar ik kon het niet laten om heel even langs te gaan. Ze zat nog na te genieten van alles wat ze op haar werk hadden uitgespookt. Geweldig dat ze zo in het zonnetje is gezet. Dat verdient ze echt wat haar jeugd mag dan voorbij zijn volgens jou het blijft een geweldige meid.
    Ik begrijp dat jij het nu weer wat warmer hebt. Hier was het gisteren nog erg koud met veel sneeuw maar vanmorgen was bijna alles was. En dat in een nachtje. Het was wel erg mooi al die sneeuw Wij zitten nu lekker te genieten van het weekend. Boy is lekker thuis en blijft en nachtje extra zodat ik morgen met hem naar de revalidatie arts kan. Dat is ook weer erg gezellig. Vanuit het nog wel koude maar sneeuwvrije Bergen wensen wij je een fijne zondag en werkweek. Hoop weer snel een verslag van je te kunnen lezen.
    Groetjes van Stella, Willem, Boy en Esmee.
    ps wij kunnen a.s. vrijdag helaas niet naar je toe komen. We hebben al een afspraak. Volgende keer beter.

• 05 December 2010 - 13:20

Tu Papa:

Hoi Bas,

Leuk verslag weer he ik heb wel zo'n idee wie die Sinterklaas was hoor op het feestje Ma volgens inside bronnen kwam hij waarschijnlijk uit Barca.

Ja het best en ook een héél leuk en geslaagd feest. Marijn van 't Slik vond het ook heel leuk en vooral toen ik kwam afrekenen.

Jammer dat het bezoekje van Jaap aan jullie in Barca niet door kon gaan en dat dan allemaal door die staking, maar misschien komt hij dan nu nog wel een keer over een paar weken.

In ieder geval heb je nu weer een leuk en erg lang weekend voor de boeg, nou veel plezier en geen dingen doen die ik ook niet zou doen.

Saludos tu Papa.

• 09 December 2010 - 20:10

Stella:

Hoi lieve Bas,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke dag en avond hebt gehad met je vrienden in het warme spanje. Wij nemen een borrel op je.