Gezellig weekendje! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Gezellig weekendje! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Gezellig weekendje!

Door: bas46

Blijf op de hoogte en volg Bas

10 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos.

Ten eerste weer bedankt voor jullie leuke reacties op mijn vorige reisverslag! Ik krijg ook zo reacties van mensen te horen, dus is wel leuk dat het inderdaad echt gelezen word!

De werkweek verliep vrij rustig en het ging allemaal wel goed. Ik kreeg gewoon normale taken en ik was soms wat drukker bezig met het werk voor het bedrijf. Gelukkig krijg ik wel voldoende tijd om aan verslagen en main assignment voor school te werken. De begeleding is ook allemaal in orde, als ik iets niet snap dan word het gewoon uitgelegd. De laatste tijd gaat alles wat meer in het Spaans dan in het Engels. Er zijn maar heel weinig collega's die engels spreken vandaar. Er werkt ook iemand die blind is, respect voor haar. Er werkt ongveer 85 man op het bedrijf, en ze weet van iedereen wie wie is door alleen maar de stem te horen, want ze heeft ze nooit eerder gezien. Hetzelfde gebeurde bij mij, ik kwam sochtends binnen en ik zei: Buenos dias Maria. Reactie: Oooh Hola, Buenos dias Bas. Daar stond ik echt van te kijken. Ze heeft me nooit eerder gezien en ze herkent me nu al aan mn stem! Wel knap dat er ook minder valide mensen bij zo een normaal bedrijf kunnen werken!

Gelukkig verliep de werkweek snel en op donderdagavond kwam het hoogwaardige bezoek uit Berrege. Na ze opgehaald te hebben, even bij stamcafe, tresflores bij mij op de hoek geweest. Ik moest vrijdagmorgen werken, smiddags had ik vrij zodat ik met di papa en di mama op stap kon. Savonds uitgegeten en weer even terug bij tres flores wat gaan drinken. Om 0.00H was Papa jarig en werd weer een jaartje ouder ( de 60 komt er aan vriend ). Dat werd natuurlijk opgemerkt door de andere mensen en ze begonnen te zingen, al met al een hele gezellige avond gehad en laten we maar zeggen dat we onze zakken wel vol hadden! Als het kan zet ik wat foto's in dit verslag erbij.

Zaterdag eerst wat uitgeslapen en wat ontbeten voordat we weggingen. We zouden naar de berg Montserrat gaan maar dat zou teveel tijd in beslag nemen dus hebben we hier rondgelopen en bij het strand en de boulevard geweest. Savonds lekker uit eten geweest dus het was een gezellige dag en verjaardag voor Pa! Is weer is wat anders om je verjaardag in Barcelona te vieren! Over mijn verjaardag (pas in december) moet ik het ook nog met jullie over hebben, maar dat zullen jullie tegen die tijd wel lezen.

Het hoogwaardig bezoek is vanmiddag helaas weer vertrokken richting Nederland. Het was een gezellig weekend en echt leuk dat ze langs zijn geweest! Het weekend zit er bijna op, ik ben maandag en dinsdag nog vrij vanwege een feestdag. Kan ik nog even 2 daagjes rustig aan doen voordat ik woensdag weer moet beginnen!

Tot volgende week!
Besos!

  • 10 Oktober 2010 - 14:18

    Jaap Bastiaansen:

    aaai klinkt lekker daaroo!! Goed om te weten dat jij het ook nog wel volhoudt daar. Gefeliciteerd nog met je pa dan! En ik zat aan een weekendje in november of december te denken om jou en funda lastig te gaan vallen.
    Tot snel maat, houd je taai he;) xx

  • 10 Oktober 2010 - 14:56

    Fundaa:

    Was een zeer geslaagde weekend !!!

    En jaap opschieten jij !!

  • 10 Oktober 2010 - 16:47

    Devlin:

    Ha maestro!
    Klinkt alsof het wel geslaagd is dat je pa en ma langs zijn gekomen, Gezellig joh!
    Valt me eigenlijk wel beetje van je tegen hoor ben ik vanaf donderdag bij je langs geweest heb je niet eens even je neus laten zien.
    Ik dacht vanmiddag van laat ik maar naar huis gaan want volgens mij komtie toch niet meer langs:p
    Groeten!

  • 10 Oktober 2010 - 17:13

    Elvira:

    He Bas,

    Proficiat met je vader. Leuk dat hij naar Barcelona gaat, maar hier merken we weinig van een Feestje !!!!!

    Weer leuk om te lezen dat het goed met je gaat! Werken die spanjaarden eigenlijk wel of hebben die alleen maar feestdagen?

    De groetjes en tot de volgende keer. Elvira

  • 11 Oktober 2010 - 08:51

    Tu Papa:

    He Maat,

    We zijn weer terug in het koude kikkerlandje alles is goed gegaan alleen 45 minuten vertraging en waar door ja dat weet niemand.

    He nog bedankt voor een hartstikke leuk en gezellig weekend, het was een prima restaurant aan de haven wat je uit had gezocht en ik heb daar heerlijk gegeten toppie.

    Tot later maatje op skype.

    tu Papa

  • 11 Oktober 2010 - 11:09

    Tu Madre:

    Het was 'n SUPER wkend.
    Jij bent lekker 2 dgn vrij (gromgrom) geniet er maar van.

  • 11 Oktober 2010 - 19:00

    Corry /Leo:

    Hallo Bas,

    Zo te lezen is het super gezellig in Barcelona, Zeker als je Pa en Ma langs komen om de verjaardag van je Pa te vieren. En nu woensdag weer gewoon aan het werk he maat.

    Adios groeten van Corry en Leo.

  • 15 Oktober 2010 - 21:01

    Stella:

    Hoi Bas,
    Wat leuk dat je een heerlijk weekend met di papa en di mama hebt gehad. Ik denk dat je ouders enorm hebben genoten. Je moet ze alleen niet zo vol gieten met alcohol. Di papa is natuurlijk niet de jongste meer. Wat leuk dat het bedrijf waar je nu werkt ook voor de mindervalide plaats hebben. Dat is echt bewonderswaardig. Knap is het van je blinde collega dat ze aan je stem hoort wie tegen haar praat Haar zintuigen zijn natuurlijk heel anders ontwikkeld dan die van ons. Ik denk dat zij meer mee krijgt dan wij zinde mensen. Ik wacht weer in spanning af op je volgende verslag. Veel plezier dit weekend en geniet ervan.
    Groetjes Stella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Home sweet home

08 Januari 2011

De laatste weekjes

04 December 2010

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht..

16 November 2010

Fc Barca!

07 November 2010

Bezoek van di papa
Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 18488

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: