Spanjaarden gek? Zeker weten - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Spanjaarden gek? Zeker weten - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Spanjaarden gek? Zeker weten

Door: bas46

Blijf op de hoogte en volg Bas

02 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Hola Amigos.

Alweer een verslagje vanuit Barca! De week is lekker snel gegaan, dus lekker snel weekend. Daar was ik wel weer aan toe na een drukke week. Weer veel meegemaakt, dus ga er maar klaar voor zitten.

Afgelopen zondag bij het stierenvechten geweest. Ik denk dat moet ik toch maar een keer meemaken. Het was best een best wel aparte ''wedstrijd''. Het was in de oudste arena van Spanje, met de metro 10 minuutjes hier vandaan. Goede plaatsen en we konden alles goed zien. Eerst kwamen de mannen langs die het maar gingen proberen met die stier. Nadat die geshowd waren aan de jury kon het festijn beginnen. Als eerste kwam de stier de arena binnen gerend en de matadore staat klaar met zn doekje om hem even lekker op te naaien. Deze ronde duurde ongeveer 5 minuten en de stier was al aardig vermoeid aan het raken. De 2e ronde kwamen er paarden de arena binnen en die gingen ook even de stier afleiden. Dit duurde niet zo heel lang en ik weet eigenlijk ook niet waarom die paarden de arena binnen kwamen. Bij de 3e ronde mochten de matadore telkens 2 speren in de rug van de stier zien te krijgen. De jury hield allemaal bij wie dit het beste deed. De laatste ronde, de stier was aardig uitgeput en het bloed kwam al uit de rug. 1 matadore mocht nu met een grote speer proberen de stier om te leggen. Wie deed het snelste deed was de winnaar van de wedstrijd. De meeste kregen de stier bij 2 speren neer maar er sommige lukte het ook met 1. Het was wel zielig om te zien dat die stier gewoon werd vermoord waar iedereen bij zat, iedereen was aan het juichen terwijl de stier werd weggetrokken, de arena uit. Zo gebeurde dit hele ritueel met nog zo een stuk of 5 stieren. Na 3 stieren had ik het wel weer gezien, want het was iedere keer hetzelfde en echt variatie was er niet in te vinden. Ik vind het ook niet echt sport, ik ben geen dierenliefhebber maar dit is best zielig voor zn beest. Voor degene die van het weekend of binnekort een lekker biefstukje gaan eten. Eet smakelijk.

Van de week was het ook de dag van de staking. Het metro personeel staakte want ze willen loonsverhoging. De metro's reden maar op 25% van het normale. Dan komt de metro nog om de 10 minuten dus dat valt allemaal best mee. Die spanjaarden vinden het al erg als ze 2 minuten op de metro moeten wachten en ook als ze niet kunnen zitten op het metro station. Luie mensen hoor die tapasbakkers. Die dag van de staking, bleken ook alle winkels dicht te zijn en de ramblas stond vol met mensen die het niet eens zijn met de regering. Bushokjes en metrohokjes werden kapot geslagen en containers gingen in de fik. Die spanjaarden zijn best gek, zal ik maar zeggen.

Nu is het gelukkig weer weekend, en even tijd om bij te komen van een drukke week. Op het werk gaat alles goed en heb het naar mijn zin. Voor de rest gaat het allemaal oke en de huishouding lukt ook aardig.

Ik houd jullie op de hoogte van alles wat er hier gebeurd. Trouwens de zon schijnt hier nog steeds. Bij jullie ook?

Hasta Luego!
Besos!

  • 02 Oktober 2010 - 19:27

    Martijn Bennaars:

    haha opzich zou ik zon stierengevecht ook wel is willen zien!
    Mooi dat alles goed daar, en hoe is met de zweed haha!
    Hier is echt DRAMA weer
    regen regen en nog is regen

    Geniet daar nog maar lekker van haha!

    ciao xx

  • 02 Oktober 2010 - 19:41

    Tu Papa:

    Buenas Señor Bas,

    Ik dacht het wel hoor dat stierengevecht niks voor jouw zou zijn maar ja je moet als je daar helemaal bent en de cultuur van het land wilt proeven het éénmaaal een keertje gezien hebben en dan kun je oprecht zeggen dit is niet normaal en zeker geen sport het is gewoon een ongelijke strijd de verliezer is al bekent voor dat de posters gedrukt worden.

    Maar goed om te horen dat het op je werk en met je vrijetijdsmanagement alemaal goed gaat ik zou zeggen tot donderdag, we kijken er naar uit ciao vanuit het regenachtige Berrege.

    Besos tu Papa

  • 03 Oktober 2010 - 10:58

    Tu Madre:

    Ha Señor Bas,
    Blij te horen,dat het goed gaat op je werk.
    Stierengevecht, das niks voor jou. Maar ja, ff cultureel snuiven toch. Nog 1 week, dan HOOGWAARDIG BEZOEK van die papa en die mama.
    Ga je voor ons dan koken?
    Tot later misschien.
    Besos tu madre

  • 03 Oktober 2010 - 10:58

    Tu Madre:

    Ha Señor Bas,
    Blij te horen,dat het goed gaat op je werk.
    Stierengevecht, das niks voor jou. Maar ja, ff cultureel snuiven toch. Nog 1 week, dan HOOGWAARDIG BEZOEK van die papa en die mama.
    Ga je voor ons dan koken?
    Tot later misschien.
    Besos tu madre

  • 03 Oktober 2010 - 10:59

    Tu Madre:

    Ha Señor Bas,
    Blij te horen,dat het goed gaat op je werk.
    Stierengevecht, das niks voor jou. Maar ja, ff cultureel snuiven toch. Nog 1 week, dan HOOGWAARDIG BEZOEK van die papa en die mama.
    Ga je voor ons dan koken?
    Tot later misschien.
    Besos tu madre

  • 03 Oktober 2010 - 11:01

    Tu Madre:

    Hé 3x = scheepsrecht

  • 03 Oktober 2010 - 11:57

    Devlin:

    Ha gozert,
    Uiteraard schijnt hier de zon ong. 25 graden vandaag, sta je van te kijken he mannetje :P
    En dan heb ik et nog niet over herel gehad he, maar dat zal ik maar niet vertellen anders wordt je jaloers.

    Groeten Devlin

  • 03 Oktober 2010 - 13:47

    Silvia:

    Hey Bas,
    Wow een drukke week heb je gehad dan!
    Die paarden bij het stierengevechten zijn picadores, de bedoeling is dat de stier de paarden aanvalt zodat de picador een speer in zn nek kan steken zodat die zijn kop niet meer omhoog krijgt. Dan wordt het makkelijker hem te doden.
    Ik heb voor school hier veel over op moeten zoeken, vandaar dat ik t weet :D
    Lijkt me trwns echt wel vet om daar naartoe te gaan als we je op komen zoeken! Chan en ik moeten even kijken welk weekend ons het beste uitkomt en dan even met jou overleggen en boeken!
    Hoe is het verder allemaal? Bevalt het op jezelf wonen? Spreek je snel!
    xx

  • 04 Oktober 2010 - 07:49

    Adriaan:

    Je neemt ook wel echt tijd om het te schrijven ofniet ;) Maar ik vond het niet echt een wedstrijd hoor, ging allemaal om de eer ;) Witte vlaggetjes, Stierenoren, jeweetzelf

  • 04 Oktober 2010 - 19:13

    Stella:

    Hoi Bas,
    Wat leuk dat je toch de cultuur aan het opsnuiven bent. Aankomende week mag je weer wat nederlandse cultuur opsnuiven met die papa en die mama. Ik wens jullie hele fijne dagen en geef je vadertje een dikke zoen op zijn verjaardag van mij. veel liefs Stella

  • 07 Oktober 2010 - 13:32

    Nazife :

    hahahah ik ben funmda de zusje

  • 08 Oktober 2010 - 17:01

    Astrid:

    Hee moppie

    Leuk om te lezen wat jij daar allemaal uitspookt!
    Eigenlijk superzielig van die stieren! *looking sad*

    Gelukkig valt het allemaal mee op stage, en kun je gewoon lekker aan het werk. Beter dan dagen niks te doen hebben.

    Hoe is het weer daar nou? Zal ik es wat vertellen..!? Hier is het ineens weer 20 graden. JAWELL, haha. Maar volgende week koelt het weer af.

    Doe je de groetjes van mij aan je ouders?

    Spreek je snel weer. Mis je stiekem wel een klein beetje hoor!
    Liefs,

  • 08 Oktober 2010 - 19:30

    Tante Janny:

    hallo Bas
    Nou kun je wel zeggen heftig weekje hoor
    en stierenvechten daar zou ik ook niets aanvinden.
    mooie foto,s hebben wij ook van Barcelona zijn er ook een dag geweest in 1997.leuk om iedere week je verslag te lezen, en dat het allemaal zo lekker gaat we genieten met je mee.Gewoon zo door gaan met werken en de boel verkennen en niet vergeten lekker spaans te eten en drinken. het hoge bezoek is natuurlijk gearriveerd gefeliciteerd met je lieve PA en een heel leuk weekend
    wensen wij jullie toe.
    dikke kus ome Johan en tante Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2011

Home sweet home

08 Januari 2011

De laatste weekjes

04 December 2010

Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht..

16 November 2010

Fc Barca!

07 November 2010

Bezoek van di papa
Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 18484

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: