Part 6 of life in the US - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Part 6 of life in the US - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Part 6 of life in the US

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 April 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet, dus het werd wel weer eens tijd.
Best wel wat meegemaakt de afgelopen weken dus dat is dan ook wel weer leuk om met jullie te delen.

Het gaat hier allemaal nog steeds zijn gangetje en op school ook alles goed. Nog 2 weken en een laatste week met wat toetsjes en de laatste dingen afronden en dan zit het eerste semester er al weer op. Dat gaat best snel. 'T weer wordt hier ook steeds beter en het is nu dagelijks minimaal 25 graden. Best apart om met dat warme weer naar school te gaan, komt in Nederland toch niet heel vaak voor. Vooral de weekenden zijn erg warm, en voelt het gewoon aan als zomer. Iedereen is dus ook al flink in de korte broeken en de slippers, en de grasvelden liggen in de middag dan ook best vol. Leuk om te zien!

De laatste keer dat ik jullie geschreven had was ik in Charlotte geweest en had ik nog een weekje school tot aan de Springbreak. Er was een planning om richting Washington tegaan maar uiteindelijk helaas niet doorgegaan. Werd allemaal best prijzig en het was maar voor een klein weekje. Aangezien ik in de zomer een lange tijd in Nederland ben, komt het dan ook nog goed van pas. Die week rustig aan gedaan, er waren wat meerdere internationale studenten hier, dus heb me wel kunnen vermaken. Verder heb ik gedurende die week meegeholpen met de voorbereidingen op het internationaal festival welke een week later hier op campus gehouden werd. Alle vlaggen van ieder land hier aanwezig moesten bij elkaar worden gezocht, en dat waren er nog best wat. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
Het internationaal festival is een dag om je land en je universiteit te 'promoten'. Aan ons, Nederlanders, was verteld dat er flink wat meer studenten naar Nederland moesten om de aantallen in balans te houden en om WCU wat meer te promoten binnen Nederland en Europa. We hadden onze eigen tafel gedurende deze dag en WCU had wat promotie-materiaal van Avans en over de stad Breda zelf. De vraag die je dan toch het meest hoort; het is toch legaal om wiet te roken in Nederland? Awesomeeee, let's go there. Jajajaja.... Gelukkig is er ook meer en waren sommige wel echt geinteresseerd om richting Breda te gaan.
Het was leuk om zo alle nationaliteiten hier op school bij elkaar te zien en tijdens de vlaggen-parade was onze vlag toch goed zichtbaar, en hadden we onze oranje shirtjes aangetrokken. Al met al best een geslaagde dag, en was weer eens wat anders dan alleen maar op school en in de klas te zitten.

Afgelopen maand was er een voetbaltoernooi waarin je zelf teams kon samenstellen en tegen elkaar kon spelen. Ik zat samen met de andere Nederlandse jongen in een team; Wonga United. We speelden ongeveer 1 a 2 wedstrijden per week en dat was in het grote American football stadion, leuk om te doen. Uiteindelijk hebben we de finale gewonnen. Helaas heb ik niet mee gedaan in de finale zelf, omdat ik tijdens de halve finale hard gevallen was op mijn knie en de finale was een dag later.. Beetje balen dus... Maar leuk dat we gewonnen hebben en het is voor het team de 2e achtereenvolgende keer dat ze winnen. Zo zie je maar dat ze het van de internationale studenten moeten hebben.

Verder ben ik afgelopen weekend naar Sixflags in Atlanta geweest. Leuk dagje weg, vermoeiend maar echt wel gezellig. Het was echt warm, en gebroken aan het einde van de dag. Toch allemaal wel veel groter dan in Nederland en veel drukker. In de avond hebben we gegeten in Atlanta downtown. Helaas niet veel van kunnen zien, omdat het aardig donker werd en we merendeel in de auto zaten. Maar in ieder geval het hoofdkantoor van Coca Cola gezien. Toch best raar vind ik, is een vd bekendste merken ter wereld en dan sta je ineens tegenover het hoofdkantoor. Ook het kantoor van CNN, waar het nieuws wordt opgenomen gezien. Atlanta, grote stad maar zover ik het heb gezien wel een leuke, mooi stad. De stad van Martin Luther King en het heeft ook een keer de Olympische Spelen georganiseerd. Dus best een keer leuk om er geweest te zijn. Ik weet dat er volgend semester een trip naar Atlanta downtown gepland staat dus daar ga ik dan zeker heen denk ik zo.

Nou, verder ga ik er nog even van genieten hier de laatste weekjes. Ze zullen wel voorbij vliegen. Ik zie jullie dus allemaal binnekort weer he, als het niet op het terras is, dan maar bij dat ene restaurantje op de grote markt!

Ik hoop dat daar alles goed met jullie gaat en hou 't een beetje rustig he!

Groetjes vanuit de VS,
Bas

  • 17 April 2012 - 09:16

    Astrid:

    Heeey lieve Bas,

    Leuk om weer iets te lezen over hoe je het daar hebt!
    Ik had je foto's ook al bekeken op facebook. Ziet er allemaal super uit! en sixflaaaags! wauwww. Niet misselijk geworden? ;-) haha.

    Nou, ik hoop dat als je terug bent we even een terrasje kunnen pakken. Heb je veel te lang niet gesproken en gezien !
    Geniet nog even van de laatste weekjes daar voordat je weer naar Nederland komt.
    X

  • 17 April 2012 - 10:46

    Otto:

    Bas dear fellow ,
    Ik ben jaloers als ik lees dat je zo door een bepaald gebied in "' In living in America"' (James Brown) rondreist! Koester die momenten, want life stinks.
    Gunstig die temperatuur daar. Bij ons veel wind en ongeveer 8 degrees above o C. Bas, denk je vooral aan die ene koffer, slechts een koffer (citaat ma) als je weer naar ons vliegt. Wil je wel terug naar ons kikkerlandje? Misschien alleen al om de griek op dat pleintje bij jullie in BoZ. Enfin, man ik ga je spoedig zien. Ik wens je nog een prima tijd daar in de States. Groeten,
    Otto

  • 17 April 2012 - 13:44

    Ma:

    Hoi Bas,
    Fijn om te horen, dat je t zo goed naar je zin hebt en hele leuke dingen onderneemt.
    Wil jij wel terug naar t kikkerlandje - naar die Papa en Mama!!!!!!!
    Otje kan t niet laten hé om de opmerking weer te plaatsen . Nou, ik zal t niet meer zeggen hoor. Hoe gaat met je knie.
    Gisteren ging t niet zo best met Oma. Kon moeilijk slikken-heeft te maken met dr slikreflex - Maar vanochtend bij dr geweest voor ik ging werken en t ging al weer wat beter. Vandaag had ze wat gedronken en appelmoes gegeten. Super sterke Oma zie je wel.
    Van de week zie ik je weer op skype?
    Nog twenty days .....
    Ik ga weer eens wat doen.
    P.s. Vanavond gaan wij afscheid nemen van Dave.
    Groetjes en dikkkkkkeee kusjes Ma

  • 22 April 2012 - 13:37

    Ingid Van Beek:

    Hoi Bas, leuk om je lange verhalen te lezen, wat kun jij schrijven.
    Je hebt het goed naar je zin daar, heeel belangrijk.
    Er worden ook leuke dingen georganiseerd daar.
    Ik ga volgende week weer een weekje naar Silvia. Ze moet nog een keertje verhuizen. In het weekend komen Thijs en Corné en is alles zo verhuist als ik het alvast inpak.
    Je komt al gauw naar Nederland, dan zullen we elkaar vast wel zien.
    Wij beginnen langzaam af te tellen voor Silvia d'r thuis komst.
    Hopelijk ontvang je ons kaartje nog voor je daar vertrekt, het is flessenpost dus dat duurt wat langer. Ik hoor het wel als het aangekomen is.
    Vele groetjes vanuit Woensdrecht van ons allemaal.

  • 15 Augustus 2012 - 22:07

    Hein:

    Hé maatje,
    Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Wat is het weer bij jou? hier erg benauwend.
    Geef je een mailtje als we een keer kunnen skypen.
    Groetjes Uit Berrege.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 18493

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: