Daar is tie weeeeeeer - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Daar is tie weeeeeeer - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Daar is tie weeeeeeer

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 September 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Goedemiddag,

Ik zal jullie weer eens een beetje op de hoogte houden van alle gebeurtenissen hier in Amerika. Dat zijn er niet zo heel veel, maar toch.
Het gaat allemaal nog steeds goed, ook op school. Het zal de komende weken iets drukker worden omdat er wat projecten bij gaan komen. Die zouden eigenlijk al eerder begonnen moeten zijn, maar werden steeds uitgesteld. We zullen zien wat deze week dus brengt. Verder volg ik gewoon mijn normale lessen en ben ik nog steeds druk bezig met het vinden van een stageplek voor in Januari, om dan ook voor Avans te kunnen af studeren. Wel heb ik me hier ingeschreven voor het afstuderen dus dat is in ieder geval geregeld. Houd u dus allen zaterdag 15 December vrij, om deze prachtige ceremonie bij te wonen. Altijd welkom!

Verder is het eigenlijk gewoon het normale leventje hier, school en 2 a 3 dagen in de week voetballen en dan 3 dagen weekend. Niet dit weekend maar het weekend ervoor heb ik echt vrij weinig tot niks uitgevoerd, alleen wat opdrachten gemaakt en voorbereid voor de schoolweek. Voor de rest wat Nederlandse televisieprogramma's terug gezien en geprobeerd de motorsport te volgen. Ohja, wel ben ik bij een etentje geweest van een soort gastgezin. Mensen die hier vlakbij de school wonen en alle internationale studenten hadden uitgenodigd om bij hun te gaan eten. Eten was trouwens erg lekker en ze hadden goed hun best gedaan. Heel erg gastvrij. Daar na het eten ook nog een film gekeken en waren rond middernacht weer terug op campus. Toen zouden we nog naar een feestje gaan, maar uiteindelijk was er helemaal geen feestje, dus dat ging niet door.
Die zondag had ik afgesproken met de 3 andere Nederlandse studenten om samen te koken. We hielden het bij Hollandse pot. Jawel, Stamppot. Erg lekker en het voelde weer een klein beetje als thuis.

2 weken geleden, op een maandagmiddag / avond, waren Thymen en ik uitgenodigd door school om een diner bij te wonen. Je werd hier voor uitgenodigd op basis van je resultaten van het vorige semester. Het was een soort netwerk avond. De meeste aanwezigen waren allemaal mensen uit de business wereld, die allemaal bij Amerikaanse en of Internationale bedrijven hebben gewerkt of nog steeds werken. Het was echt interessant om mee te maken en te horen wat zij te vertellen hadden en wat voor adviezen ze ons gaven. De locatie was ook echt mooi, was op ongeveer 40 minuten rijden van de campus, op een country club zoals ze dat hier noemen. Dit is een club voor de rijke elite mensen, en je kunt ook alleen lid worden op uitnodiging. Mensen spelen hier golf of een potje tennis. Hele mooie locatie en heel groots opgezet. Bij binnenkomst kreeg iedereen een naamkaartje en werd je meteen begeleid naar beneden waar dan de soort van netwerk bijeenkomst plaatsvond. Erg gezellig. Na ongeveer anderhalf uur daar met een aantal mensen gesproken te hebben werden we verzocht om naar het restaurant gedeelte van het complex te gaan. Hier werd iedereen netjes aan een tafel gezet en je kon dus niet zelf kiezen waar je ging zitten. En jawel, er zat een Nederlandse man bij ons aan tafel. Hij was al een tijdje met pensioen, maar kon erg goed vertellen over wat hij gedaan had en hoe het er in zijn tijd aan toe ging. Hij is eigenlijk na het behalen van zijn diploma's in Nederland naar Amerika vertrokken om hier alles op te zetten. Het eten smaakte erg goed en het was een leuke manier om met mensen in contact te komen. Hopelijk kan er wat positiefs tussen zitten. De emailtjes voor een eventuele stageplek zijn in ieder geval al verzonden.

Afgelopen dinsdag vond er hier op school een soort beurs plaats in het teken van; studeren in het buitenland. Dit was voor de Amerikaanse studenten de mogelijkheid om informatie in te winnen over de verschillende mogelijkheden van het studeren in een ander land. Wij waren gevraagd om aanwezig te zijn en eventueel wat te vertellen over Avans en Nederland zelf. Het was best lastig, ook omdat de meeste Amerikaantjes toch meer geneigd zijn naar landen als Engeland of Australie. Ook Duitsland is erg in trek. Ik denk dat het komt omdat Nederland toch niet heel bekend is en omdat ze misschien toch met de taal zitten. Nederlands is niet echt een taal die hier geleerd kan worden, maar toch ik denk niet dat je het nodig hebt om als student zijnde een aantal maanden in Nederland te verblijven. Er zaten in ieder geval een aantal positieve studenten tussen die wel interesse hadden om misschien de stap te wagen. We zullen het zien. Het was in ieder geval best een leuke dag, en we hoefden niet naar de les. Dus dat is altijd mooi.

Verder lig ik nu lekker een beetje te relaxen en wat kleine dingetjes voor te bereiden voor morgen en de rest van de week. Volgende week zaterdag (29e) gaan we als het goed is naar Charlotte om te voetballen. Al is het hier nooit zeker of het doorgaat. Dus we zullen zien. Als iemand interesse heeft, laat het even weten. Altijd gezellig.

Nou dit was hem weer, tot de volgende keer. Ik hoop dat daar alles goed gaat en dat het maar een geslaagd feestje mag zijn geweest in Haren.

Tot snel ennee altijd blijven lachen he!

Byebye,
Bas

• 24 September 2012 - 10:53

Anco:

Basje,
    Leuk weer een verslag van je te lezen:)

ATT

• 24 September 2012 - 11:42

Pa:

Hoi Bas,

Leuk verslag man, en zo te lezen heb je, je best vermaakt de laatste paar weken lekker eten en een beetje de BoBo uithangen in een Country Club moet niet gekker worden maar dat is wel goed voor je netwerk enja laten we hopen dat er een stageplekje uit voort komt dat zou wel heel erg mooi zijn.

Zo te horen gaat het ook lekker goed met je conditie, veel sporten en weinig tot niets drinken NATUURLIJK !!!!!. Veel suc6 in Charlotte volgende week en tot skype.

Groetjes Pa xxxxx oudoe maatje

• 24 September 2012 - 18:34

Chantal:

Baaaas!

Laat ik ook weer eens reageren op je blog. Ik lees ze nog steeds elke keer weer hoor.

Volgensmij heb je het nog steeds hartstikke naar je zin daar! Het lijkt me vooral leuk, dat je nu weet hoe alles daar gaat en je ook wordt uitgenodigd voor etentjes en als begeleider.

Ik ga af en toe wel eens koffieleuten bij je ouders met Ralph samen. (Laatste tijd heel vaak haha.) Ik had van je moeder gehoord over die bijeenkomst bij de Country Club. Hopelijk kom je hierdoor snel aan een stageplek, dan is dat ook weer geregeld.

Veel succes en plezier en vergeet niet te genieten, want voor je het weet ben je afgestudeerd daar en begin je aan je stage!

Veel groetjes en liefs vanuit het koude Nederland.
    xxx
    Chantal

PS: Als je van de zomer terug komt, wil ik wel een keer naar een circuitdagje met jou erbij hoor!

• 24 September 2012 - 19:47

Tante Corry:

Hallo Bas,

Fijn dat je het weer erg goed naar je zin hebt daar in dat verre Amerika. Leuk dat je ook uitgenodigd wordt voor etentjes e.d.

Namens Ome Leo en mij bedankt voor je felicitatie voor de verjaardag van Ome Leo.
    Het was erg gezellig maar we hebben je wel gemist aan de rondetafel.

Nou kerel, nog veel studie plezier en lekker genieten van de vrije weekenden.

De hartelijke groeten van ons, vanuit een regen en stormachtig Bergen oudoe!

Corry en Leo

• 25 September 2012 - 11:20

Otto:

Amigo mio,
    Studeren in Amerika lijkt mij een makkie: eten,dineren met pensionadas en zo nu en dan even college lopen om vervolgens weer ergens te eten.Het kan ook zijn dat deze studie voor jou een aardig tijdverdrijf betekent en voor the other students very special. Enfin, Basje neem er goed van. Straks een degree en een goede baan met een dik salaris zodat wij (jij en ik) ruim kunnen Grieken.Misschien zit er ook wel een aardige auto voor jou in die je dan vervolgens weer mooi kan parkeren op je eigen parkingsplace bij je ouderlijk huis in Bergen. Ik heb inmiddels begrepen dat je pa en ma binnenkort dat pand verruilen voor een flatje achter de Mercuriusstraat.Probeer ook eens Nederland te promoten bij andere studenten: leer ze Nederlands en stel ze voor aan ons demissionair kabinet. Misschien wordt jij onze nieuwe ambassadeur.
    Alle gekheid op een stokje: Bas je bent een kanjer!!! Succes maatje en studeerse of eetse.

Doei,
    Je oom O

• 01 Oktober 2012 - 22:15

Tante Janny En Ome JOhan.:

Hallo lieve Bas.
    Nu wordt het toch wel eens tijd ,dat je iets van ons hoort.
    hoe is het met je,zo te lezen gaat ie goed daar in amerika.
    jij komt nog eens ergens.
    fijn dat het met je studie lekker gaat,en lekkere etentjes zijn ook nooit weg,ee.
    we zijn best trots met zo,n neefje.
    ook bij ons gaat alles goed ,gisteren opa jarig,dus een klein feestje zonder Bas,
    maar dat halen we wel weer in als je thuis bent.
    ook nog even naar de griek met je pa en ma ,corry en leo.jamas.
    we hopen dat het mag lukken met een stageplek,we zullen voor je duimen.
    Bas veel succes met je studie,maar ook veel plezier en gezelligheid daar.
    heel veel dikke kussen van ons,en tot de volgende mail,oudoe.xxxxxxx.

• 01 Oktober 2012 - 22:15

Tante Janny En Ome JOhan.:

Hallo lieve Bas.
    Nu wordt het toch wel eens tijd ,dat je iets van ons hoort.
    hoe is het met je,zo te lezen gaat ie goed daar in amerika.
    jij komt nog eens ergens.
    we zijn best trots met zo,n neefje.
    maar dat halen we wel weer in als je thuis bent.
    ook nog even naar de griek met je pa en ma ,corry en leo.jamas.
    we hopen dat het mag lukken met een stageplek,we zullen voor je duimen.
    Bas veel succes met je studie,maar ook veel plezier en gezelligheid daar.
    heel veel dikke kussen van ons,en tot de volgende mail,oudoe.xxxxxxx.

• 18 Oktober 2012 - 16:55

Anja:

Hoi Bas,
    Klinkt goed zoals het allemaal met je gaat. Hopelijk kun je via je contacten op de countryclub (ahum ahum) een fijne stageplaats vinden. Ik kwam gisteren je pa tegen met boodschappen doen en hij zei dat je nu lekker op vakantie bent in Mexico! Dat is natuurlijk helemaal super!
    Geniet van je tijd daar en we spreken/mailen weer gauw.
    Heel veel groetjes
    Anja