Oregon Part 2 - Reisverslag uit Sherwood, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Oregon Part 2 - Reisverslag uit Sherwood, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Oregon Part 2

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

19 Februari 2013 | Verenigde Staten, Sherwood

Hallo allemaal,

Was weer eventjes geleden dat ik actief was op de blog. Heb nu ook wat meer om te vertellen.

Iedereen de vastenavend weer overleefd? Zit er weer op voor dit jaar. Dat het maar een goed feestje mag zijn geweest.

Nou we beginnen maar waar we vorige x waren geëindigd. Ongeveer 2.5 weken geleden schat ik zo, ben ik in het weekend naar Portland zelf geweest. Even de stad verkend en rond gelopen om te kijken wat er allemaal te zien en te doen was. Ben er met de bus heen gegaan en dat duurde ongeveer een uurtje. Voor 5 dollar kun je de hele dag met de bus op pad, dus dat valt wel mee en is wel leuk om zo nu en dan te doen. Met de fiets is het echt niet te doen. Simpelweg te ver weg.

Portland is een mooie stad, en best veel bedrijven zijn gevestigd in het echte downtown (stadscentrum). Veel gebouwen en winkels. Toen ik er was, was het aardig regenachtig dus niet heel erg druk, maar dat maakte niet uit. Een beetje gewinkeld en in het centrum gedeelte vertoefd. Verder zijn er veel restaurants, barretjes en andere gelegenheden om heen te gaan. Ik was met het openbaar vervoer dus moest wel weer op tijd terug naar huis. Die middag wel in het winkelcentrum, dat midden in het centrum ligt, gegeten. Jaja, daar was zowaar een grieks restaurant. De keuze was dus niet moeilijk en het broodje gyros smaakte wel goed. Helaas geen ouzo, Mythos of koffie likeur.

En jawel, Nederlanders kom je overal tegen. Had het meteen door dat ze Nederlands waren. Ik werd aangekeken en hoorde ze daarna praten. Jajaja, ik zei verder niks tegen ze, liep maar door. Maarja wij Nederlandertjes zitten dus overal. Echte toeristen dat wel. Foto camera om en gaan.

Voor de rest in de weekenden rustig aan gedaan, druk bezig met werken en soms zitten er best lange dagen tussen. Het weer is nu wat beter dan in het begin, dus ga ik nu vaak met de fiets naar het werk. Ben ik in ieder geval niet zo afhankelijk van collega's. Eentje die werkt van 6.15 tot een uurtje of 18.00. Dat is ook weer wat overdreven, dus ben ik blij dat ik nu zelf naar het werk kan fietsen. Duurt 20 minuutjes en is wel lekker in de morgen, om wakker te worden. Meestal begin ik nu rond 8 uur tot een uur of 5. In ieder geval in de avond redelijk op tijd terug om te koken en nog een avond te hebben.

2 weken geleden op een zaterdag, ben ik naar Beaverton geweest. Een stadje ongeveer een half uurtje rijden hier vandaan. Hier zit een Nederlands winkeltje en wilde ik natuurlijk wel even kijken wat ze daar verkochten. De winkel wordt gerund door Nederlanders en hun dochter werkt er in het weekend, alleen zij is getrouwd met een Amerikaan en haar Nederlands is dus niet top. Het was wel leuk hoe ze probeerde toch Nederlands te praten. Kreeg meteen een kop thee (pickwick uiteraard) en wat Nederlandse koekjes. Voor de rest was het erg druk in de winkel, bijna alleen maar Amerikanen. Die zitten dus ook aan de ontbijtkoek..
Nou voor de rest is er echt alles is er te krijgen. Van stroopwafels tot kaas, en van souvenirs tot aan honig en conimex producten. Wel veel duurder dan in de Nederlandse supermarkt, omdat alles geïmporteerd moet worden. Maar wel heel leuk om te zien dat ze dan hier ook wat producten van thuis hebben. Natuurlijk wat dingetjes meegenomen, en ook al wat klaar gemaakt. Volgende week of de week erop zal ik wel terug gaan om nog wat dingetjes bij te halen.

Van de week ben ik hier gaan sporten. Ook om in de avonden en in de weekenden wat te doen te hebben. Kleine 10 minuutjes fietsen en je kunt er van alles doen: fitness, zwemmen, basketbal, zaal voetbal. Allemaal mogelijk. Dus dat is wel leuk om zo nu en dan even heen te gaan. Daar ook iemand tegen gekomen die bij een bar hier 5 minuten vandaan werkt. Die vertelde me dat het er in de weekenden best gezellig is dus daar ben ik afgelopen zaterdagavond geweest. Het was inderdaad best leutig, zondag nog last van gehad, dus dan zal het wel leuke avond zijn geweest haha. Het is eigenlijk een soort van sport bar, maar je kunt er ook wat eten. 'T was er niet druk, maar er zaten wel veel mensen die daar veel vaker komen. Allemaal zo rond de leeftijd 30-40 jaar. Toen ik een biertje bestelde kreeg ik de keuze uit zowat 20 verschillende pilsjes en jawel, ik kende er geen 1. Een normaal biertje kende ze niet, maar wat ik uiteindelijk had was wel oke. Ik moet zeggen dat het leuk was en ik zal er vast nog wel een keer terug naar toe gaan.

Vandaag een dagje vrij. Het is president's day dus we kregen een dagje vrij van Mr. Obama. Thank you sir. Verder heb ik dit weekend niet veel uitgevoerd, behalve wezen sporten en boodschappen gedaan en de normale huishouding. Jaja, mama u kunt weer trots zijn. Morgen begint de week weer en het zal een drukke week worden schat ik zo. Veel werk voor het bedrijf, althans dat werd me vorige week verteld, dus ben benieuwd of het ook zo zal zijn en anders kan ik in ieder geval goed verder met mijn project voor Avans.

Verder gaat hier alles goed met me en heb ik het wel naar m'n zin. Op het werk gaat alles goed, hier in huis ook. Al zie ik die mensen niet heel veel. Dus lopen we elkaar ook niet in de weg.

Binnekort zal ik weer een verhaaltje schrijven en jullie op de hoogte houden van de gebeurtenissen hier in Oregon.

Tot snel allemaal en geen gekke dingen doen.

Groetjes en kusjes,
Bas

  • 19 Februari 2013 - 06:35

    Tamara:

    Hey bas!
    Leuk hoor dat je een hele andere kant van de states kunt zien! Hoop dat je je daar een beetje goed vermaakt en de omgeving kunt verkennen! Heel veel succes met je stage en laat je niet gek maken door die werkuren die ze daar maken! Groetjes!

  • 19 Februari 2013 - 11:44

    Otto:

    Beste Bas,
    Het is en blijft leuk steeds weer jouw berichtjes te lezen. Ik krijg ook alsmaar het gevoel heel wat te missen door in Roosendaal te blijven. Vandaar dat ik bij het schrijven, als reactie op jouw mailtje, een zware depressie voel opkomen veroorzaakt door de dagelijkse sleur hier. Toch maar weer fijn dat jij het nuttige met het aangename kan verenigen.Een Griekje hier een leuk Nederlands winkeltje daar met Pickwick, allemaal interessant.
    Enfin, met de stage gaat het goed. Ik wens je daarom ook veel levenswijsheid toe en werkgenot.
    Sebastian, lots of succes!

    Groet,
    Otje

  • 19 Februari 2013 - 13:17

    MA:

    Hi Bas,
    Ma is zeker trots op jouw. Kanjer van me.
    Van t weekend he je niet zoveel gedaan. Moest natuurlijk bekomen van die enorme KATER.
    Geeft niets hoor, maar let wel op : Drink met mate !!!!!
    Ben blij, dat je nu meer je draai hebt gevonden. Af en toe lekker sporten. Busje rijden.
    Weet eigenlijk niet veel meer te vertellen, want wij hebben mekaar iedere dag op app.
    Ideale uitvinding.
    Bas, suc6 morgen op het werk en met je project.
    Tot later op app .
    Dikke kusje tu Madre


  • 20 Februari 2013 - 19:09

    Sabrine:

    Hoi neef,

    Leuk om alles weer te lezen over jouw leventje daar. Zo te lezen raak je weer aardig gewend daar! ( stroopwafels, sporten en een kroeg...wat wil je nog meer!!!) succes weer de komende weken en je nichtjes willen graag weer eens Skype afspraak plannen, laat maar weten als je tijd heb.

    Groetjes en dikke kus van ons viertjes

  • 27 Februari 2013 - 20:33

    Stella Van Baarle:

    Hoi Bas,
    Wat leuk om weer je verhaal te mogen lezen. Ik begrijp dat je langzaam aan het settelen bent maar hier een daar een drankje en een praatje.
    Geniet van je tijd daar want voor je het weet zit je onder moeders vleugels en moet je daar poetsen.
    Werk ze en ik wacht op je volgende verhaal.
    Veel plezier nog en niet zat.
    Groetjes
    Stella

  • 04 Maart 2013 - 20:28

    Tante Janny En Ome Johan.:

    Hallo Lieve Bas.
    Blij met je verslag ,en fijn dat je ,je draai begint te vinden.
    lekker met de fiets naar je stage,kom je fris aanwaaien.
    Barretje ,winkeltje,sporten ,dat komt goed,daar zijn we blij om.
    Ga zo lekker verder,dan schiet de tijd lekker op .
    ook hier alles goed ,vandaag een mooie lentedag in berrege,en er volgen er nog meer.
    Lekker die stroopwafels en pickwick thee.
    Bas ,nog veel succes met je stage en geniet van Amerika
    we denken aan je ,eneen hele dkke kus van ons.
    Groetjes tante Janny en ome Johan.xxx

  • 20 Maart 2013 - 20:52

    Tante Janny.:

    Hallo lieve Bas,hoe gaat het er mee.
    we horen van je pa en ma dat het erg wennen is,met de stage,en het niet zo goed loopt.
    Hopelijk komt daar toch verandering in.
    We zullen voor je duimen.
    ben je nog aan het sporten ,en fietsen,en een kroegje pikken,
    dat zal toch wel zeker,we wensen je daar een leuke tijd hoor.
    nog boodschappen gedaan in het nederlandse winkeltje,en hoe is het met je vriendin?
    Hier is alles goed ,wel blijft het goed koud,de lente is ver weg.
    we hopen gauw weer wat van je te horen,we leven met je mee,en geven je een hele dikke kus
    xxxxxxx tante Janny en ome Johan.

  • 22 Maart 2013 - 19:05

    Jan:

    Hoi Bas,
    Goed om te lezen dat je het goed vergaat in de US of A. Hadden ze geen Nederlands bier in het winkeltje. Misschien een business case om hun sortiment uit te breiden;-). Grtjs van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 18480

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: