First weeks of the 2nd semester - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu First weeks of the 2nd semester - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

First weeks of the 2nd semester

Blijf op de hoogte en volg Bas

05 September 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hello y'all,

How are you doing?

Inmiddels zit ik alweer in mijn derde lesweek van het tweede semester en ben ik al weer iets meer dan drie weken weg uit hotel mama. Alles gaat hier goed, al was het wel weer even wennen om terug naar school te gaan na 3 maanden vakantie te hebben gehad. Het is eigenlijk weer als vanouds, de lessen worden op dezelfde manier gegeven, de een wat moeilijker dan de andere. Ik volg er dit semester weer 5, verspreid over 4 dagen (maandag tot en met donderdag). Iedere vrijdag vrij, dus lekker lang weekend.

Voor de rest al wel weer verschillende dingen ondernomen; de eerste American football wedstrijd van deze school meegemaakt en afgelopen weekend in Charlotte geweest.

Ik had me er veel bij voorgesteld bij die American football wedstrijd, maar eigenlijk is het best saai. Duurt allemaal veel te lang en er is weinig spektakel. De Marching band was wel leuk om te zien, speelde best aardig. Mocht ook wel want die waren de afgelopen weken continu aan het oefenen, 24 op 7. De wedstrijd zelf begon om 8 uur. Ik denk dat wij rond een uur of half 11 weggingen en ze waren goed en wel bezig aan de tweede helft. Dus dat geeft al aan dat het niet zomaar een wedstrijdje is van ander half uur. Uiteindelijk heeft WCU wel gewonnen dus dat is weer een leuke opsteker voor deze school. Aangezien mij hier verteld werd dat ze het vorige seizoen maar liefst 1x hadden gewonnen, hebben ze dat nu toch na 1 wedstrijd al mooi ge-evenaard.
Wat mij verder ook opviel is dat er gewoon zeker 50 man in de selectie zit. 3/4 staat dus ook gewoon langs de kant en mag steeds voor een minuutje af en toe het veld in. Sommige hebben er volgens mij de hele wedstrijd gestaan en zijn het veld niet eens in gekomen.
Over een tijdje staat de volgende wedstrijd op het programma. Best kans dat ik even ga kijken, want ik denk zomaar dat ik het toch niet 3 a 4 uur vol ga houden.

Afgelopen weekend een lang weekend gehad, vrijdags vrij en maandag was het labor day, dus hoefden we ook niet naar school. Michael had me uitgenodigd om mee te gaan naar Charlotte en daar het een en ander te doen. Vrijdagmiddag vertrokken en maandagmiddag weer terug gekomen op de campus. Het was een gezellig weekendje en heb me niet verveeld. We zijn op een typisch Eritreaans feestje geweest en dat was best apart. Er waren ongeveer 75 mensen en jawel ik was de enige blanke. Dat is me nog nooit overkomen, en werd dan ook even aangekeken van wat doe jij hier. Uiteindelijk hebben we er alleen wat gegeten en gedronken en zijn weer optijd weggegaan. Aan het dansen heb ik me niet gewaagd, dat gaat er toch iets anders aan toe. Het is de bedoeling dat je met je schouders beweegt en allemaal in een soort cirkel rondloopt / danst.

Verder heb ik op zondag een potje meegevoetbald met FC Eritrea. Ze zijn iets serieuzer en het lijkt er niet echt op dat het vriendschappelijk is. Iedereen commandeert elkaar en als je een goal tegen krijgt en het is toevallig jou fout krijg je wat woorden naar je toe geworpen. Het was wel leuk om een keer mee te maken.

Tuurlijk ook weer typical food gegeten. Met de handjes, geen bestek. De familie vertelde me wel dat mijn handen minder vies waren dan de vorige keer dus dat ik qua percentage gestegen ben in het Afrikaan zijn. Ik heb een leuk weekend gehad en was blij dat ik mee kon om daar weer het een en ander te zien.

Nu weer rustig op school, waar ik zometeen maar eens naar de les ga welke om half 3 begint. Nog 2 daagjes en dan weer weekend. Er staat nog niks op de planning, dus we zullen zien wat het brengt.

Hoe is het daar met jullie? De hittegolfjes weer verdwenen? Iedereen weer lekker aan het werk en naar school. Zo hoort het he. Even volhouden, het is zo weer kerst.

See you next time and have a good day!

Byebye,
Bas

  • 05 September 2012 - 18:16

    Pa En Ma:

    Hoi Bas,

    Het is weer een leuk verslag en leuk om te horen dat je weer naar Charlotte bent geweest, wel jammer dat je er nu niet bent want nu is Barack Obama daar om zijn nominatie als presidentskandidaat voor democraten te aanvaarden.
    Dat moet volgens mij wel een spektakel en een ervaring zijn omdat een keertje mee te maken.
    Dus jij was van het weekend eigenlijk "die allochtoon" op dat feestje, hoe voelt dat nu als ze je zo aankijken ? Dan moet je, je toch aanpassen, maar dat komt wel goed zo te horen want je zegt het zelf eigenlijk ook al je leer snel, want je kunt nu al met je handen eten zonder de hele boel onder te kliederen.
    Goed dat het op school ook allemaal goed gaat met je want daarom ben je daar, Bas vrijdag skypen dus tot dan en je weet het "geen dingen doen die ik ook niet zou doen"

    Groetjes tot vrijdag
    Pa en Ma xxxx

  • 05 September 2012 - 23:20

    Devlin:

    Wat zijn het toch wondermensen daar aan de andere kant van de wereld.
    Ze krijgen het voor mekaar jou in een weekend minder te laten kliederen tijdens het eten.
    Daar is je ma nou al 20 jaar mee bezig geweest! =D

  • 05 September 2012 - 23:20

    Devlin:

    Wat zijn het toch wondermensen daar aan de andere kant van de wereld.
    Ze krijgen het voor mekaar jou in een weekend minder te laten kliederen tijdens het eten.
    Daar is je ma nou al 20 jaar mee bezig geweest! =D

  • 06 September 2012 - 15:12

    Pierre Goossens:

    hoi bas , leuk weer eens even wa tvan je te horen . fijn alles weer op de rails?!.
    zo zie je maar weer van elk ras is wat te leren . is het niet eten dan toch dansen , toch het zelfde als
    n pollonaise
    maar daar zal je wel geen probleem mee hebben denk. ,
    was weer een leuk verslag , blijven we toch nog op de hoogte .
    hye groetjes bas .kijk weer uit naar de volgende verslag
    o ja ook de groetjes van al de meiden van differance.

    grtjes corry pierre



  • 09 September 2012 - 16:26

    Otto:

    Beste Bas,
    Bedankt dat je ons laat delen met je semester ervaringen. Je zit volgens mij prima in je vel en je gaat er helemaal voor. Bovendien maak je kennis met andere voedsel en eet gewoontes. Namens the boys from Mountain at Zoom willen wij je nog een goede vervolgstudie toewensen.

    Groeten,

    Otto, Jason en Damian-Alexander

  • 21 September 2012 - 10:23

    Reinier:

    maatje! goed om zo te lezen dat alles oke is! gelukkig heb je af en toe whatssapp dus we houden elkaar wel op de hoogte... en pas maar op als allochtoon zijnde he hahah !

    hier is ook alles stabiel en onder controle alles gaat weer eens een keer goed dus voel me top
    spreek je snel maatje:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 18487

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: