Update #4 - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Update #4 - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Update #4

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

25 Februari 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hallo allemaal,

Een tijdje terug dat ik een verslag heb geschreven, dus het werd wel weer eens tijd om wat van mezelf te laten hoor aan jullie.
Ik heb gehoord dat daar het normale leventje weer is opgepakt zo na de vastenavend. Das mooi. Als het maar een gezellige feestje is geweest he!!!!

Met mij gaat alles prima hier. Ben alweer bijna op de helft van het eerste semester en volgende week is dan ook de mid-term break. Vanaf woensdag tot en met zondag ben ik dan vrij, een kleine vakantie. Dat is ook wel lekker tussendoor, even een aantal dagen geen school.
Ik heb nog geen plannen gemaakt voor deze vakantie dus het zal een rustig mid-weekje worden. Zoals het er nu naar uitziet ga ik het weekend na de mid-term break dus niet volgend weekend maar het weekend daarop naar Charlotte. Daar woont een vriend met zijn familie, dus dat is wel leuk om die stad te zien en mee te maken hoe het er daar aan toe gaat. Hopelijk gaat dat door!
In april is er nog een week vakantie, de spring-break, ook voor die week is het nog even kijken wat ik ga doen. Het liefst ga ik toch wel richting de zon en even een week relaxen, maar in de zomer wil ik ook nog genoeg doen dus het is even afwegen. Wat wel en wat niet.
Daarna kan ik al weer langzaam gaan kijken naar Mei. Ik denk dat ik in het begin van deze manad weer terug naar Nederland zal komen, want het semester is hier in de eerste week van Mei al klaar. Het volgende semester begint pas half Augustus.

Voor de rest gaat hier alles zo zijn gangetje en ook qua eten en maaltijden ben ik er wel aan gewend. Dit is wel echt anders dan thuis in hotelletje mama en delphi. Als je hier op school zit heb je een pas waarop een bedrag staat wat je kan gebruiken voor maaltijden. Je hebt de mogelijkheid om in de dininghall te eten. Op de beganegrond heb je verschillende ´restaurants´ zoals een panda express (Chinees) en een burgerstudio, die kan natuurlijk niet ontbreken. Verder kan je er nog Mexicaans eten krijgen zoals nachos en tacos. Op de eerste verdieping is er een groot buffet, met verschillende ´keukens´. Zo kan je er sandwiches, pasta, pizza, hamburgers, salades en andere gerechten krijgen zoals gewoon rijst met groente en vlees of vis. Een gewone aardappel kennen ze hier niet. Als je ervoor kiest om op de eerste verdieping te eten betaal je met je pas een bedrag 6, 7 of 8 dollar (hangt er van af of je gaat ontbijten, lunchen of avondeten) en kan je hier onbeperkt eten. Meestal kom ik hier 1x per dag en dat is vaak met de lunch. De kwaliteit is namelijk niet altijd even goed, vooral in de weekenden valt het erg tegen omdat dan niet alles te krijgen is. Veel studenten zijn namelijk terug naar huís in de weekenden.
Als iemand zich geroepen voelt om een maaltje op te sturen kan dat altijd he!!!! Don´t be shy!


Ik zal jullie verder op de hoogte houden van hoe het hier allemaal gaat. Al is het wel anders dan toen ik in Barcelona zat, toen had ik eigenlijk meer te vertellen omdat ik daar ieder weekend wel wat had en dat is hier wat minder omdat je toch echt afhankelijk bent van mensen met een auto. Openbaar vervoer kent men hier niet.. Voor de rest is het door de weeks altijd hetzelfde, en zit ik gewoon op school.


Sinds ik hier ben heb ik een aantal kaartjes vanuit Nederland ontvangen, erg leuk en ze staan op mijn bureau, zo wordt die ook een beetje versierd. Bedankt!!!!!!

Ik spreek jullie allemaal binnekort weer, of op de email of op skype. Verder hoop ik wel dat ik snel weer WIFI heb, omdat het vía ping en whats app toch veel makkelijker gaat.

Hoop dat daar verder alles zn gangetje gaat.
Tot snel.

Dikke kus en de groetjes daar,
Bas

PS. Als het goed is staan er nieuwe foto´s bij.

  • 26 Februari 2012 - 01:07

    Soraya:

    Great pics! I also went to the game today. It was THE best, such a great atmosphere!

  • 26 Februari 2012 - 10:27

    Pierre En Corry:

    als we het allemaal zo (horen) (zien)
    dan gaat alles wel naar wens. gelukkig maar . al zal je steketee wel een beetje gemist hebben.groetjes corry marleen pierre

  • 26 Februari 2012 - 12:01

    Otto:

    Beste Amigo,
    Ik heb met belangstelling jouw reisverslag gelezen. Het verbaast me telkens weer de wijze waarop je CenterParcs in beeld brengt: mooie architectonische bouwsels, met een leuk kerkje, verkeersbord, huppelende mannekes(baaaasketball) en jezelf.
    Het gaat je goed daar begrijp ik. Wel wat saai, lijkt mij.Maar ach voor dat je het weet zit je weer aan de dis van ma Peg en Delphy.
    Gisteren hebben we het huis van Marion leeggehaald. Wel heel triest moet ik je zeggen: ze heeft er maar 1 jaar "gewoond". Het valt soms niet mee in das leben! Bas ik hoop spoedig weer iets van jou te vernemen. So long, cowboy!!

    Ot.

  • 26 Februari 2012 - 12:32

    Rob:

    ha die bas,

    ziet er allemaal fantastisch uit. Maak er maar een verdomd mooie tijd van. dat is je geraaie. Hoop dat je vakantie doorgaat over 2 weken. anders zit je ook maar zo op je kamer te niksen.
    We spreken elkaar snel weer!
    x

  • 26 Februari 2012 - 14:17

    Pa En Ma:

    Hoi Maatje,

    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat met je en toch ook wel leuk te lezen dat je zo nu en dan "Hotel MaMa" soms toch wel een beetje mist.
    Ik hoop dat je nog wat leuke kunt gaan doen in je korte vakantie, en dat we van de week weer even kunnen skypen.

    Ps. het was weer een leuk verslag en de foto's die er bij zijn brengen alles super duidelijk in beeld.

    Groetjes en tot horens,
    Pa en Ma.

  • 28 Februari 2012 - 19:15

    Stella Van Baarle:

    Hoi Bas,
    Het is wel een heel rustig leventje voor je. Ik hoop dat je toch nog het een en ander zal zien. Je bent er nu toch en je hebt nu de tijd, probeer het gewoon te regelen. Ik zal voor je duimen dat het gaat lukken.
    Veel plezier en ik wacht met spanning op je volgende verslag.
    De foto's zijn erg leuk.
    Veel liefs
    Stella

  • 01 Maart 2012 - 11:09

    Fred:

    Hoi Bas,

    Ja ja wij leven ook nog, zeker na de vastenavond. Het was weer een geweldig feest, ben veel met tim en cindy weg geweest, was toppie, en carlijn was ook veel op pad, die zat er niet op te wachten om met mij mee te gaan hahaha. Het weer was geweldig, god is echt een bergenaar. Ik ben voor de eerste keer wisten bouwen aan een vastenavondwagen, weer een ervaring erbij, echt leuk. Ook heb ik alle dagen gewerkt bij de stoelemat( zo heb ik ook vastenavond kunnen vieren)da snap je wel ee. Nou we er toch over hebben, ja, ik heb nog steeds geen werk dat is echt ..., ook nog niks in het voor uitzicht, ik blijf maar hopen en anders zal ik toch weer iets voor mij zelf moeten beginnen, denk!!!! genoeg over ons. Ik heb al je verslagen gelezen, toppie man.
    Het gaat je goed zo te lezen, en je studie gaat ook lekker, nou mooi.
    Het is een voorrecht om daar te zitten bas, door jou maar ook door jou ma en pa, dus maak er een iets geweldig van.
    Hoe is het met sporten, doe je dat ook daar? en the girls ?( hoef niet alles te weten hoor ha ha ha)
    Ik zal je op skype op zoeken oke.
    Maak er wat van en tot snel weer.

    Groetjes Fred en de Kids

  • 04 Maart 2012 - 12:36

    Chantal:

    Hee Basje!

    Wat leuk dat er nu ook foto's bij staan, gelukkig heb je het naar je zin daar!
    Jou kamertje mag ook wel versierd worden met leuke kaartjes uit nederland, anders is het zo saai.

    Onze vastenavond zit er ook weer op, het was een geslaagd jaar weet. ik heb je wel gemist hoor, het is ons feest! Ben nu bijna iedere dag met de fiets gegaan :p.

    We spreken elkaar snel via skype, vanmiddag gaan ze me webcam maken op me laptop!

    Dikke kus voor jou maatje!

    XXX Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 18492

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: