Update #3 - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Update #3 - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Update #3

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 Februari 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hallo allemaal,

Hier weer even een update van alles hier in de VS. Bedankt voor de leuke reacties op de vorige twee verslagen. Leuk om te horen dat daar alles z'n gangetje gaat.

Het gaat allemaal nog steeds goed met mij en op school eigenlijk ook wel. De eerste resultaten terug gehad van wat toetsen en quizjes hier en was allemaal prima. Het lijkt er nu wel op dat ik helemaal ge-settled ben en mijn draai heb kunnen vinden.
De manier van lesgeven is toch anders dan wat ik gewend was en het lijkt erop of ik weer op de middelbare school zit. Sommige onderwerpen heb ik daar ook al eens voorbij horen komen. De leraren en leerlingen worden wat meer geinteresseerd omdat ze er nu achter komen dat ik toch niet uit Amerika kom. En als je dan zegt dat het Europa is, is het eerste land wat in ze opkomt Duitsland. Bedankt he..

Er worden voor de internationale studenten best wat activiteiten georganiseerd. Vorige week ben ik met een aantal naar een Basketbal wedstrijd van de universiteit geweest. De wedstrijd werd gespeeld in het Ramsey Center aan de andere kant van de campus. Dat ziet er gewoon best professioneel uit. Het stadion is best groot, alleen kwamen er niet zoveel mensen opdagen. Het team had in iedere geval deze wedstrijd gewonnen dus dat was wel leuk. Alleen heb ik niet geweten dat een basketbal wedstrijd zolang kon duren. Ze spelen 2x 20 min, maar na een aantal minuten alweer een time-out en een dansje van de cheerleaders. Al met al was het een leuk avondje en ze hebben in ieder geval weten te winnen!
De organisatie waar ik over vertelde organiseert veel diner;tjes en dan in het teken van een bepaalde nationaliteit. Een aantal weken terug was het Chinees nieuwjaar en daar waren we hier voor uitgenodigd. Stond dus compleet in het teken van China en aziatisch eten. Zo leer je ook weer anderen mensen kennen die hier al een tijdje zitten en kun je toch wat ervaringen met elkaar delen.


Vorige week zondag werd de Superbowl gespeeld en dat was wel een klein beetje te merken. Het was aardig stil op campus zo rond 6-9 uur savonds. Alle Amerikanen in de ban van deze wedstrijd. Het is wel te vergelijken met een voetbalwedstrijd van het Nederlands elftal.

Het weer is hier allemaal nog steeds prima en sommige dagen overdag gewoon 15 graden met een zonnetje. Dat is toch wel wat anders dan wat ik hoor van de meeste van jullie. Lekker in de kou en op de schaats. Helaas geen 11 stedentocht, maar als jullie er dit weekend een 11 kroegentocht van maken lijkt het er toch een beetje op.
Hoop dat daar alles goed gaat en bij deze veel plezier dit weekend en alvast volgend weekend!

Fijn weeekend en tot snel allemaal.
Agge mar leut et!

Dikke kus en de groetjes,
Bas

  • 11 Februari 2012 - 18:10

    Chantal:

    Hee maatje,

    Wat fijn dat je het goed naar je zin heb nog steeds, en dat je je daar echt goed voelt!

    Wat ben ik jaloers, stuur is een beetje zon! het is zo koud en dat met de carnaval! Vanavond ga ik lekker een 11 kroegetocht doen hoor speciaal voor jou! :)

    Beter een duitster dan dat ze vragen of je een zeeuw bent, toc? :p
    haha.

    Dikke kus en Knuffel voor jou basje!

    XXX Chantal

  • 11 Februari 2012 - 19:58

    Kiki:

    Hey bas fijn dat het zo goed gaat
    Met ons gaat het ook goed
    Ik heb mijn schooladvies dat is havo/havo
    En konden de chearleeders goed kunstjes
    Xxxxxjes Kiki

  • 11 Februari 2012 - 20:03

    Nina :

    Hoi Bas,
    Fijn dat het goed gaat in Amerika.

    XxxNinaXxx

  • 12 Februari 2012 - 10:38

    Otto.jason/damian:

    Beste Bas, jouw reisverslagen gunnen mij een blik (kleintje) in dat Amerika. Duitsland!? Hmm, die lui denken misschien aan Mercedes, Himmler oder der Adolf. Enfin , ik heb nog erg veel verdriet om het overlijden van mijn allerliefste vriendin Marion. Vandaag gaan we met zijn allen afscheid nemen van Marion in het rouwcentrum te Fijnaart. Morgenochtend ga ik na de mis haar vergezellen naar haar laatste rustplaats. Ik vind het allemaal maar moeilijk. Bas ze heeft nu rust, dat voel ik! Ik hoop de volgende keer een wat vrolijker berichtje te zenden.

    Groetjes Bas.
    Namens the Kids en
    Otje

  • 12 Februari 2012 - 13:00

    Silvia Van Beek:

    Hey Bas,

    Leuk om je reisverslagen te lezen! Leuk dat ze zoveel activiteiten organiseren voor de buitenlandse studenten :) En geniet maar van het weer daar! Ook in Parijs is het nog niet veel boven het vriespunt geweest!

    Liefs,

    Sil

  • 12 Februari 2012 - 13:25

    Monique Van Egeraat:

    Hoi Bas,

    Wat is het toch leuk om je zo een beetje te kunnen volgen en wat zalig dat bij jou de temperatuur zo aangenaam is. Hier is het wel erg koud, dat warmt zelfs met de alcohol niet op. Maar ja, je kunt ook niet alles hebben.

    Lieve groetjes,

    Fam. van Egeraat

  • 12 Februari 2012 - 14:08

    Elvira:

    Hoi Bas,

    leuk om te lezen dat het goed gaat met je, maar ik lees toch ook wel in je verslag dat op dit moment je hart een beetje in het Krabbegat ligt. Je kunt er niet omheen he. Maar ik mis je wel, want wie moet ik nou ´s nachts veilig thuis brengen...... je vader heb ik al een stukje op sleeptouw genomen, ik dacht `laat me z´n bekkens maar dragen, dan komen die tenminste veilig thuis.........
    Bas, het gaat je goed en wij komen de vastenavend wel door !!!

    Groetjes Elvira

  • 14 Februari 2012 - 12:33

    Pa En Ma:

    Hoi Bas, veel activiteiten worden er op de campus georganiseerd.
    Of heb jij alleen naar de cheerleaders gekeken! Op dit moment is het 4 graden.
    Beter dan vorige week. Koud joh.
    Pa las vorige keer jou blog, dus ik was er vanuit gegaan , dat hij n reactie zou geven. Mooi niet dus. Volop aan t studeren voor v d wk ivm je toetsen.
    Miscchien, als je zin hebt, v d wk skypen.
    Ik hoor je wel.
    Dikke xxx-sen van Pa en Ma

  • 16 Februari 2012 - 19:01

    Gerco:

    Eej neefje.

    Fijn dat het goed met je gaat.
    en eh waren die chearleaders lekker anders moet je ze gaan shoten he haha.
    Maar hier gaat het ook goed.
    Gr. Gerco


  • 17 Februari 2012 - 21:42

    Chantal:

    He lief,

    Ik loop weer helemaal bij hoor. Ik heb je verslagen weer gelezen en van de week ook weer bijgekletst met je op skype. Ik hoop dat je wifi het snel weer doet, via whatsapp spreken we elkaar dan toch weer een stuk vaker.

    Ik ben blij dat het zo goed gaat op school, dat geeft toch een goed gevoel. Gelukkig zijn er ook genoeg leuke dingen te doen!

    Een hele dikke kus vanuit het koude NL!
    xxxx
    Chantal

  • 18 Februari 2012 - 17:59

    Shirley:

    lief neefje,
    fijn dat het goed gaat en dat je leuke dingen te doen hebt.

    zonder jou carnevalle is toch niks hoor,heb er helemaal niet zo zin in.
    wat dacht je van een paar daagjes terug komen?? om je nichtje te vergezellen.

    veel plezier daar nog!!

    dikke kus,
    shirley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 18493

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: