Bijna een maand.. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu Bijna een maand.. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

Bijna een maand..

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

26 Januari 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hallo allemaal,

Al een tijdje terug dat ik een verslag heb geplaatst en nu heb ik eventjes de tijd om er een te schrijven. Bedankt voor de reacties op het vorige verslag.
De tijd vliegt aardig want ik ben gisteren de vierde week ingegaan, dus al weer bijna een maandje aan de andere kant van de wereld.

Het bevalt me hier nog steeds prima, en heb eigenlijk niks te klagen. De lessen zijn ook begonnen en het is nogal een verschil met Avans in Breda. Het is net alsof ik terug ben op de middelbare school. Aan het begin van iedere les netjes je huiswerk inleveren en dan wordt het gecontroleerd, anders geloven ze niet dat je er iets aan doet. Valt iets van te zeggen... 'T heeft ook wel weer zijn voordelen want je bent zo wel wat beter voorbereid op examens of quizzes. Van de week ook de eerste toets hier gemaakt dus ben benieuwd wat het resultaat is.
Verder heb ik ook mijn herkansing van Avans gemaakt, welke ik moet halen om hier 1.5 jaar in totaal te mogen blijven, helaas heb ik het cijfer nog niet ontvangen.. :( Dus dat is nog even afwachten.

Zoals ik zei, bevalt het nog steeds prima en heb ik niet echt het idee dat ik helemaal aan de andere kant van de wereld zit. Misschien omdat de Engelse taal niet helemaal vreemd voor me is. Als ik dit vergelijk met mijn half jaar in Spanje, is het een aardig groot verschil. Toen moest het soms met handen en voeten maar daar heb ik hier niet echt last van. Het is ver van Bergen op Zoom, maar zo voelt het eigenlijk niet, ook omdat ik veel vrienden en familie gewoon met regelmaat via skype spreek en dat is dan ook weer leuk om jullie verhalen te horen.

Als ik heel eerlijk ben zijn de mensen hier toch een beetje anders dan thuis. Voor sommige is Amerika het enige op de wereld en kennen ze niks anders. Er zijn er een aantal die niet weten waar Nederland ligt of zelfs vragen of het uberhaupt wel een ander land is.. Sommige komen in pyjama naar de les, maar dat wordt hiet allemaal geaccepteerd. Best vreemd.

Hier in het huisje gaat ook nog steeds alles hetzelfde, alleen is er geen WIFI internet meer. Ik kan mijn telefoon dus niet meer gebruiken, alleen nog te bereiken via de mail. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Hopelijk gaat met jullie ook alles goed en zijn jullie een beetje voorbereid voor as Zaterdag. In ieder geval veel leut daar en ik hoor de verhalen allemaal wel.
Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes en een dikke kus.
Bas

  • 26 Januari 2012 - 16:12

    Kirsten:

    Bas!

    Wat een superleuk verslag.
    Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Heel veel succes en laat het maar weten wanneer je je cijfer binnen hebt.
    We zullen aan je denken hoor zaterdag!

    xxx

  • 26 Januari 2012 - 16:37

    Madelon :

    Hee Bas!

    Wat fijn dat je het daar naar je zin hebt! Voor ons zit het avontuur er bijna op.. :(
    Geniet ervan!

    Liefs

  • 26 Januari 2012 - 16:56

    Devlin:

    Hey Maat,

    Kijk mooi dat je er aan gewend raakt om daar te zijn maar toch ook weer dichtbij. We hadden et er net nog over op de App wat is het allemaal rustig van Bas uit. Heeft zo zijn voordelen als je wilt leren he ;)
    Spreek je snel is op skype kerel!

  • 26 Januari 2012 - 17:04

    Ma En Pa:

    Hoi Bas, weer n super verslag.
    Het is maar goed dat we kunnen skypen - anders houd Ma t niet vol. Nog maar 510 DGN. : komt wel goed schatje".
    Gisteren had ik Stella nog aan de bel. Ze gaat proberen je blog te volgen, maar had weinig tijd gehad, omdat haar moeder n hersenbloeding had gekregen. Gaat nu wel wat beter met haar. Vdg t kaartje ontvangen van Bas & Eveline. A new star is born. Lex , Cornelis, Petrus Borghouts - geb. 23-01-2012 - 3620 gram en is 49 cm.
    Eveline had ook nog gesmsed: het is een mooi mannetje met veel zwart haar. Hij lijkt op zn Pa - welke!!
    Bas v d wk weer skypen.
    Groetjes en dikkkke xxx-jes Ma

  • 26 Januari 2012 - 17:36

    Pierre En Corrie:

    hoi bas . leuk om van je te horen dat alles goed gaat met je.
    nou veel succes. en we zullen zaterdag aan je denken . hebben het dan ook zwaar , weer voor de 1e x met de muziek . nou groetjes het ga je goed
    maak er wat van pierre / corrie xxx

  • 26 Januari 2012 - 17:37

    Chantal :

    Hee Maatje,

    Fijn om te horen dat je het naar je zin heb daar in het verre Amerika!
    Dat het daar anders is, is wel logisch. Nu is het echt school voor je en minder stappe!

    Ik ga je dit weekend wel missen hoor, was van de week me kamer aan het poetsen en de carnavalfoto's van vorig jaar hangen er. Moest echt aan je denken, dat ik me maatje kwijt ben met de vastenavond!! Over 2 jaar halen we het gewoon in! Ik hou je dit jaar wel op de hoogte.

    Als je je cijfers weet moet je ze maar door sturen!

    Dikke kus, en een knuffel.
    Chantal K

  • 26 Januari 2012 - 17:47

    Jeanine:

    Hoi Bas, heb ik net een heel verhaal geschreven, waar is dat in hemelsnaam gebleven???? Ben ik nu opeens echt blond geworden !!!! Grrrr....... Maar goed, leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Hier staat inderdaad de vastenavond voor de deur..., maar als je er niet bij bent en je hoort niets, dan heb je er geen erg in hoor...Zo hou je ook geld over...hahahah
    Ik vind die Amerikanen ook een raar volkje, en om heel eerlijk te zijn mag ik ze niet zo... Alleen de States en alles wat america is is geweldig...ze kunnen praten, praten en praten en na een tijdje denk je bij jezelf waar gaat dit nu eigenlijk over...juist...helemaal nergens over, maar dat neemt niet weg dat daar zijn en rondreizen en leren helemaal geweldig is, er zouden alleen niet zoveel Amerikanen moeten wonen hahahahha.... Nou Basje, tot schrijfs, goed je best doen en vooral genieten van al dat moois daar...
    Heel veel groetjes van Jeanine

  • 27 Januari 2012 - 11:08

    Otto.jason/damian:

    Bas, mooi reisverslag!! Ik heb het fotoboek weer eens bekeken m.b.t. jouw leer/werksituatie daar in The States: lijkt sterk op een lokatie waar ooit eens een sexfilm is opgenomen met weinig nachtkledij. Klopt ook wel want ik las dat je medestudenten in een nachtgewaad naar les komen. Fijne studie daar!! Voorts hoop ik dat die herkansing voor jou prima verloopt. Het weer in Holland is verre van prettig: wind,hagel, regen en zo nu en dan een streepje zon en dat alles in een half uur. Bij jou is het
    vlgs. mij beter. Enfin, een prettige voortgang met die gangbang daar en je weet het: alleen in Roosendaal viert men echt Carnaval! Gr. Otje

  • 29 Januari 2012 - 11:52

    Stella:

    Hoi Bas,
    Wat herlijk om je berichtjes weer te lezen. Sorry dat ik nog niet eerder had gereageerd maar het was hier een beetje hectisch. Mijn moeder ligt in het ziekenhuis na een hersenbloeding dus er is veel te regelen en veel telefoontjes te plegen. Het gaatr gelukkig nu weer ietsje beter met haar en mag ze a.s. dinsdag naar het revalidatiecentrum.
    Ik vind je zo stoer dit je dit allemaal doet. Geniet lekker van je tijd daar. Zorg er wel voor dat je geen dikke bas wordt met al het junkfood wat ze daar hebben. Ben je in je weekenden al een beetje op stap geweest om de omgeving te bekijken of heb je daar nog geen tijd voor gehad? Ik ben zo benieuwd hoe de rest eruit ziet. Geniet in ieder geval van je tijd daar want het gaat wel erg snel. Je bent alweer een maand in Amerika. Time flies when your having fun.
    Ik wacht op je volgende verslag.
    Veel liefs Stella en de rest van de Barrels

  • 29 Januari 2012 - 20:16

    Nieky:

    Hee Bas,

    Leuk om je verslagen te lezen, hopelijk gaat Avans hier niet moeilijk doen en laten ze je gewoon je 1,5 jaar af maken.

    En wat betreft die Amerikanen, wij hebben er hier ook een paar en ze weten inderdaad niet eens waar Nederland ligt :0. We maken weinig indruk denk met ons kikkerlandje!

    In ieder geval nog heel veel succes en plezier daar in Amerika!

    Groetjes uit Zweden!

  • 04 Februari 2012 - 11:58

    Luc:

    Ik zal eens in m'n pyama gaan werken. Benieuwd wat ze daar van zeggen.....

    Groetjes Luc

  • 05 Februari 2012 - 15:48

    Silvia Van Beek:

    Hey Bas,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! En super goed van je dat je je tentamen gehaald hebt :D We skypen snel weer!

    Bisoux de Paris
    Sil

  • 05 Februari 2012 - 15:53

    Marcel, Wendy, Alan :

    Hallo Bas,
    Eindelijk is het ervan gekomen om jouw nieuwe ervaringen met ons te kunnen delen. Heel Interessant en enerverend. De wereld is dan inderdaad maar klein met deze communicatietechniek. Het is momenteel stervens koud in Nederland, - 17 graden in de nacht. Hoe warm is het daar bij jou?
    GRTS

  • 07 Februari 2012 - 19:59

    Ingrid Van Beek:

    Hoi Bas, fijn dat je het zo naar je zin hebt aan de andere kant van de oceaan. Amerikanen staan erom bekent dat alles het beste is daar en van de rest van de wereld willen ze niets weten. Wij Nederlanders wel hoor, kijk maar naar jou en onze Silvia allebei weer voor een lange tijd in het buitenland.Knap hoor, geniet en leer ervan. Groetjes Ingrid

  • 13 Februari 2012 - 19:59

    Corry En Leo:

    Hallo Bas,

    Wat leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar in America. Het ziet er ook allemaal erg goed en groots uit. Je zal wel heel veel loop kilometertjes maken op dat grote terrein.
    Nog veel studie plezier, en wij blijven je reisverslagen lezen hoor!!

    Groeten en Oudoe
    van Corry en Leo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 18493

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: