The first days in the US. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu The first days in the US. - Reisverslag uit Cullowhee, Verenigde Staten van Bas Nuijten - WaarBenJij.nu

The first days in the US.

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

08 Januari 2012 | Verenigde Staten, Cullowhee

Hey allemaal,

Ja daar zit ik dan in de United States. Best apart terwijl ik 4 dagen geleden nog aan de boerenkool met worst zat. Een cultuurshock, nee dat niet maar toch even wennen.

Nogmaals wil ik jullie allemaal bedanken voor alle belangstelling en berichtjes voor mijn vertrek. Zeker de bezoekjes zal ik herinneren, en degene die me in de vroege morgen hebben uitgezwaaid! Dat vond ik echt top, dus Chan, Sil, Chan en Thijs bedankt!!!!

In het begin zag ik een beetje op tegen de reis zelf, maar achteraf gezien was dat toch nergens voor nodig geweest. Alles verliep soepeltjes en was allemaal goed geregeld. Na een vlucht van ongeveer 10 uur en een kortere vlucht van 45 minuten dan toch veilig en wel aangekomen in Asheville. Vanuit daar met een busje (uurtje) richting Cullowhee, waar de universiteit gevestigd is. Na een diner en wat spullen gekocht te hebben bij de Wal-Mart had ik mijn bedje bereikt en zat de reis erop.

De volgende dagen stonden in het teken van introductie en het leren kennen van de verschillende mensen hier. Verder hebben we wat verschillende gebouwen hier op de campus bekeken. De campus bestaat uit 13 residence halls (accomodaties) en ik zit samen met Thymen in the village. Deze staat het meest achter op de hele campus en ligt naast de Atletiekbaan. Het huisje delen we met nog 4 anderen ( 2 uit Maleisie, 1 uit Ierland en 1 uit Australie ). Bij onze kamer hoort een badkamer met toilet, dus wel fijn dat we dit voor ons zelf hebben.

Alles is hier groots opgezet en alles is veel groter dan in Nederland. De gebouwen waarin les wordt gevolgd en de residence halls waar de meeste studenten verblijven zien er goed en netjes uit. De buitenomgeving is vooral natuur, veel bossen en bergen. Overal zie je wel sportfaciliteiten en er kan dus ook bijna alles worden gedaan. Voor studenten is dit allemaal gratis, dus te dik worden ligt toch echt aan jezelf (ik heb niks gezegd als je me straks niet meer herkent).

Maandag beginnen de eerste lessen en ik ben benieuwd wie er in de klas zitten en hoe de lessen zullen zijn. Het rooster ziet er opzich best oke uit, een vast rooster iedere week.
Ik ben zo wel weer genoeg aan het woord geweest. Ik zal proberen om binnekort een nieuw verslag te plaatsen en jullie op de hoogte te houden van alles hier in de VS. Foto's volgen ook snel! Op mijn facebook account staan ook updates en tevens zal ik daar ook de foto's plaatsen.

How are ya doing? We see each other on Skype! Bye.

Tot snel.
Kus!




  • 08 Januari 2012 - 10:13

    Corry En Pierre:

    hoi bas fijn te horen dat alles goed verlopen is, hopelijk gat alles zo soepel . groetjes corry en pierre
    en je colegas.


  • 08 Januari 2012 - 10:51

    Kiki:

    Hey Bas
    Leuk zo'n eerste reisverslag
    Us is vast erg bijzonder
    Nog veel plezier daar
    En veel succes morgen

    Xjes Kiki

  • 08 Januari 2012 - 12:43

    Ma En Pa:

    Hé das leuk dat we nu al n berichtje van jouw ontvangen. Gisteren mekaar ook al gesproken. Vind ik niet erg hoor.
    Jaja de boerenkool zal je nu toch n tijdje moeten missen(was jouw keuze ). Wij vonden het ook tof, dat je vrienden zo vroeg uit bed wilde komen om jouw uit te zwaaien. Bas veel succes en n heeeeeele
    dikke x va Pa en Ma.
    See you later on skype bye bye

  • 08 Januari 2012 - 17:04

    Jos ACampo:

    Hey Bas,

    Veel succes en natuurlijk veel plezier in de VS.
    Geniet ervan en heb een mooie tijd.

    Groetjes

    Jos Marian Max en Lieke

  • 08 Januari 2012 - 17:25

    Siham:

    Superleuk bas! Geniet ervan, ik lees trouw je blog :-)

  • 08 Januari 2012 - 18:17

    Otto.jason/damian:

    He , macho!!!!
    Je eerste reisblogje ziet er interesting uit. The boys zijn blij dat je nieuwe woon/stay situatie er goed uitziet.
    Leuk het huisje te delen met het mondiale.
    Ik ga nog even naar Marion en meld me weer t.z.t.
    Adios amigo!

  • 08 Januari 2012 - 20:31

    Lindert:

    Alles goed zo te lezen ?

    Veelplezier en succes daar.

    Over een paar weken verlang je weer naar de boerenkool met worst ; )

    Grt Lindert & Nicole

  • 08 Januari 2012 - 23:22

    Chantal:

    He maatje,

    Leuk om te lezen hoe je eerste dagen zijn verlopen. Ik heb zelfs al een rondleiding gehad op skype hihi! Heel veel plezier morgen je eerste college.

    Liefs,
    Big hugg

    Ps: ik vond het leuk om je uit te zwaaien! Ik ben blij dat je het zo lief vond! :)

  • 09 Januari 2012 - 08:43

    Kelly:

    He Bas,

    Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed verlopen is de reis. Succes vandaag met de eerste colleges. Ben benieuwd naar de foto's.
    Tot in juni!

    kus Kelly

  • 11 Januari 2012 - 16:45

    Chantal:

    Hee Maatje,

    Ik vond het ook heel leuk om je uittezwaaien! Eigenlijk niet wilde niet dat je weg ging! :(

    Ben echt trots op je dat je daar bent, en dat de reis goed verlopen is!
    Hopelijk krijg je het daar naar je zin! :D

    Skype is in aanmaak, komt goed!

    Spreek je snel,

    Kusss, xxxx

  • 11 Januari 2012 - 19:27

    TanteJanny:

    Hallo Lieve Bas
    We hebben je reisverslag gelezen,en dat was weer leuk om te lezen.We hebben natuurlijk al met je pa en ma gesproken,hoe jou reis was verlopen.
    Het zal jou daar best gaan lukken op de campus,we kijken uit naar je volgende verslag een hele dikke kus van ons .
    tante Janny en omeJohan.

  • 11 Januari 2012 - 19:27

    TanteJanny:

    Hallo Lieve Bas
    We hebben je reisverslag gelezen,en dat was weer leuk om te lezen.We hebben natuurlijk al met je pa en ma gesproken,hoe jou reis was verlopen.
    Het zal jou daar best gaan lukken op de campus,we kijken uit naar je volgende verslag een hele dikke kus van ons .
    tante Janny en omeJohan.

  • 12 Januari 2012 - 09:13

    Houtjez:

    Gaaf man, ik heb je mail gelezen en nu dit verslag. Je gaat het maken in de states. Keep up the good work.

  • 15 Januari 2012 - 15:30

    Christel:

    Zet 'm op daar he Bas!

    If you can make it there, you can make it enywhere!!

    have fun

    grtjs
    Christel (en de rest natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Hey! Alweer de 2e reis, deze keer in de Verenigde Staten. De verschillende verslagen en foto's zal ik dus met regelmaat updaten! Bye.

Actief sinds 10 Sept. 2010
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 18490

Voorgaande reizen:

04 Januari 2012 - 20 Juni 2013

USA

02 September 2010 - 26 Januari 2011

Barcelona

Landen bezocht: